-->
ထိုက္တန္တဲ့ ရင္းႏွီးမွဳေတာ့ ရွိရမယ္။ မယုတ္မလြန္တဲ့ ႀကိဳးစားမွဳေတာ့ စိုက္ရမယ္..... နတ္စီတဲ့ အိပ္မက္လွလွမ်ား လြယ္လြယ္နဲ႕မရ ******** "စဥ္းစားပါ - မေတြေ၀ပါႏွင္႔။ သြက္လက္ပါ - မေျပာပါနဲ႔။ ရိုးသားပါ - မအပါႏွင္႔။ စိုးရိမ္တက္ပါ- မေၾကာက္ပါႏွင္႔။ ေလးစားပါ - မဖားပါႏွင္႔။ ရက္စက္သင္႔က - ရက္စက္ပါ။ ဘယ္ေတာ႔မွ- မယုတ္မာပါႏွင္႔။"**** ဖိုးလမင္းလည္း သူ႔အဆင္းႏွင့္ အလင္းႏွင့္.. မီးတိုင္ငယ္လည္း သူ႔အရြယ္ႏွင့္ အစြယ္ႏွင့္.. စပယ္ဦးလည္း သူ႔ဂုဏ္ထူးႏွင့္ ငံုဖူးႏွင့္.. ပိေတာက္၀ါလည္း သူ႔အခါႏွင့္ နံ႔သာႏွင့္.. ျမစ္ျပင္နက္လည္း သူ႔သိုင္းကြက္ႏွင့္ လွိဳင္းယက္ႏွင့္.. စမ္းေခ်ာင္းေခြလည္း သူ႔ေခ်ာင္းေရႏွင့္ ေလာင္းေလွႏွင့္.. မည္သည့္အရာ၊ မဆိုသာတည့္ သူ႔မွာကိုယ္႔မွာ၊ အလွသာတည့္.. သဘာ၀လွ်င္ အလွကိုယ္စီ၊ စြမ္းရည္ကိုယ္င လက္ေဆာင္ငွ၏.. အလွ၀န္တို၊ မျငင္ၿငိဳႏွင္႔ ၀န္တိုမႈသာ၊ မလွရာတည့္.. သူ႔ဂုဏ္သူ႔သိန္ ၊ သူ႔အရွိန္ႏွင့္ အခ်ိန္အခါ၊ ေနရာေဒသ ဌာနအေလွ်ာက္၊ အေရးေရာက္သည္ စြမ္းေလာက္ႏိုင္သူခ်ည္းပါတကား… ********** ပန္းတစ္ဖူးကို၊ ခူး၍ေက်နပ္ ေလာဘသတ္ခိုက္ ……… - ေရွ႕မွာတပြင္႔၊ လြယ္လင္႔တကူ ယူ၍ရခိုက္၊ ခူးလိုက္မိျပန္ ……………. - ျပန္မွျပန္မွ၊ သတိရေန ေျခကမလွည္႔၊ တည့္တည့္စိုက္စိုက္ လိုက္ေနမိျပန္၊ ပန္းမွာတစ္ဖူး ခူးၿပီးတစ္ရာ၊ အခြင္႔သာခိုက္ ရရာအားလံုးဆြတ္ခ်င္သူ…. - လက္ထဲျခင္းထဲ၊ ျပန္႔က်ဲျပည္႔သိပ္ စိတ္မတင္းတိမ္၊ အိမ္မျပန္ေသး ခပ္ေဝးေဝးက၊ ေဖြးေဖြးပန္းေတြ မက္ေမာေနျပန္၊ လွည္႔မျပန္မိ…. - ပင္လယ္ေရေနာက္၊ မခန္းေျခာက္လည္း တစ္ေယာက္ထဲသာ ေသာက္ခ်င္သည္ ……… -

Wednesday, January 27, 2016

လမ္းအမ်ိဳးအစားမ်ား - အပိုင္း (၂) - Cold Mix Asphalt (CMA) ႏွင္ ့ Warm Mix Asphalt (WMA)


လမ္းအမ်ိဳးအစားမ်ား - အပိုင္း (၁) မွာ Flexible Pavement နဲ ့Rigid Pavement အေၾကာင္းကို မိတ္ဆက္ အေနနဲ ့ ေဆြးေႏြးခဲ့ျပီး Flexible Pavement တည္ေဆာက္ရာမွာ အသုံးမ်ားတဲ့ Hot Mix Asphalt နဲ ့Penetration Asphalt အေၾကာင္းကို အနည္းငယ္ေဆြးေႏြးခဲ့ပါတယ္။

လမ္းအမ်ိဳးအစားမ်ား - အပိုင္း (၁) ကို မဖတ္ရေသးသူမ်ား ေအာက္ပါ link မွာၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။
https://www.facebook.com/notes/862260583836744

Flexible Pavement နဲ ့ Rigid Pavement ႏွိဳင္းယွဥ္ခ်က္ကိုေတာ့ ေအာက္ပါ link မွာျပထားပါတယ္။
https://www.facebook.com/notes/san-nwe/လမ္းအမ်ိဳးအစားမ်ား-အပိုင္း-၁-flexible-ႏွင့္-rigid-pavement-ႏွိုင္းယွဥ္ခ်က္မ်ား/869839276412208


Cold Mix Asphalt (CMA) အေၾကာင္းကိုေတာ့ အသုံးနည္းတဲ့အတြက္ေရာ ျမန္မာျပည္ မသံုးဘူးလို ့ ထင္တဲ့အတြက္ေရာေၾကာင့္ ရွင္းမျပဘဲ ခ်န္လွပ္ခဲ့ပါတယ္။ လမ္းအမ်ိဳးအစားမ်ား -အပိုင္း (၂) မွာ Flexible Pavement တည္ေဆာက္နည္းမ်ားကို Japan နည္းစံနစ္ကို အေျခခံျပီး ေဆြးေႏြးသြားမယ္လို ့ ၾကိဳတင္စကားစခဲ့ပါတယ္။

ဒါေပမဲ့  မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္က comment မွာ CMA အေၾကာင္းရွင္းလင္းေပးဘို ့ေတာင္းဆိုထားတာေၾကာင့္ ယခုအပိုင္း (၂) မွာေဆြးေႏြးေပးပါမယ္။ တစ္ဆက္တည္းဘဲ ယခုအခ်ိန္မွာ တျဖည္းျဖည္း ေခတ္စားလာေနတဲ့ Warm Mix Asphalt (WMA) အေၾကာင္းလည္း ထပ္ျဖည့္လိုက္ပါတယ္။ Flexible Pavement တည္ေဆာက္နည္းမ်ားကိုေတာ့ အပိုင္း (၃) မွာေဆြးေႏြးေပးပါမယ္။


၁- Cold Mix Asphalt (CMA)

Cold Mix Asphalt (CMA) ကို အပူေပးရန္မလိုျခင္း၊ ၾကီးမားေသာလမ္းၾကိတ္စက္မ်ားမလိုျခင္းတို ့ေၾကာင့္ လက္ဦးပထမကာလမ်ားက လမ္းျပင္ရာတြင္ သုံးခဲ့ၾကပါတယ္။

HMA နဲ ့CMA တို့ရဲ့ အဓိကကြဲျပားခ်က္ကေတာ ့ CMA ေဖ်ာ္စပ္ရာတြင္ ေရာစာေက်ာက္နဲ ့ ကတၱရာကို အပူေပးရန္မလိုပဲ ပါတ္၀န္းက်င္အပူခ်ိန္ (10°C-30°C) မွာေရာစပ္ႏိုင္ျပီး HMA ကို (138°C-160°C) မွာေရာစပ္ရတာျဖစ္ပါတယ္။ [Ref.3]


CMA ကို ေရေဖ်ာ္ထားတဲ့ ကတၱရာ (water-based asphalt emulsion) နဲ ့ေက်ာက္စရစ္ (သို့) ခြဲေက်ာက္ကို job nix formula အတိုင္း ေရာေႏွာထားပါတယ္။  ေက်ာက္အစား ကတၱရာလမ္းေဟာင္းေတြက ျပန္ထုတ္ထားတဲ့ (asphalt millings) ကိုလည္း ကုန္က်စရိတ္ သက္သာဘို့ သုံးႏိုင္ပါတယ္။ ကတၱရာနဲ ့ ေက်ာက္ တြဲတဲ့အားကို (bonding) ကို ေရေဖ်ာ္ထားတဲ့ ကတၱရာကေရေတြ အေငြ ့ျပန္ျပီး curing ျဖစ္သြားတဲ့အခါမွာ ရရွိပါတယ္။ အေမရိက နဲ ့ ကေနဒါႏိုင္ငံေတြမွာေတာ့ CMA ကို ready-mix အျဖစ္ အိပ္ေတြနဲ ့ထည့္ျပီးသားကို အဆင္သင့္ ၀ယ္ယူအသံးုျပဳႏိုင္ပါတယ္။

Cold Mix Asphalt BagCold Mix Asphalt Bag
CMA in handCMA in hand
CMA in Road RepairCMA in Road Repair

အာရွႏိုင္ငံေတြမွာေတာ့  India ေဒသအခ်ိဳ ့မွာသုံးတယ္လို ့သိရပါတယ္။ Brazil, Iraq, United Kingdom, Australia စတဲ ့ႏိုင္ငံေတြမွာလည္း သုံးတယ္လို ့ ေလ့လာသိရွိရပါတယ္။ (Ref. 2)
လမ္းခင္းျပီးလို ့ Initial curing (အၾကမ္းဖ်င္း ၂၄ နာရီခန့္) ရျပီးတာနဲ ့ သုံးလို့ ့ရပါျပီ။

CMA ရဲ ့ အားသာခ်က္အခ်ို ့ကေတာ့
  • ေပ်ာ့ေျပာင္းေပမဲ့ အပူခ်ိန္ေျပာင္းလဲမွဳကို ခံႏိုင္ျခင္း
  • ဗဟိုေဖ်ာ္စက္ျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ လုပ္ငန္းခြင္တြင္ျဖစ္ေစ ထုတ္လုပ္ႏိုင္ျခင္း
  • ေရေဖ်ာ္ထားတဲ့ ကတၱရာ (water-based asphalt emulsion) နဲ ့ေက်ာက္စရစ္ လြယ္ကူစြာ ေရာေႏွာႏိုင္ျခင္း
  • သယ္ယူစရိတ္သက္သာျခင္း
  • အလြယ္တကူသိမ္းဆည္းႏိုင္သည့္ျပင္ တစ္ၾကိမ္သုံးျပီး ျပန္လည္သုံးႏိုင္ျခင္း (recyclable)
  • Hot Mix Asphalt မရႏိုင္သည့္ ေက်းလက္ေဒသလမ္းမ်ားအတြက္ အလြယ္တကူသုံးႏိုင္ျခင္း
CMA ကို light traffic road ေတြမွာဘဲ သုံးဘို ့သင့္တဲ့အတြက္ အေ၀းေျပးလမ္းမေတြ၊ ျမိဳ  ့ၾကီးေတြကလမ္းေတြ ခင္းဘို့ေတာ ့ မသင့္ေတာ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ လမ္းေပါက္ဖာဘို ့အတြက္ေတာ့ သုံးႏိုင္ပါတယ္။

CMA ထဲကို ဘိလပ္ေျမ ၊ ထုံး စတဲ့ additive မ်ားထပ္ထည့္ျပီး ပိုမိုေကာင္းမြန္ေအာင္လုပ္ျခင္းအားျဖင့္ HMA နီးပါးခိုင္ခန့္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္ပါေသးတယ္။ [Ref. 3]

CMA နည္းစနစ္ကို ေအာက္ပါ link မွာ ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။


၂- Warm Mix Asphalt (WMA)

WMA နည္းစနစ္ကေတာ့ HMA နည္းစနစ္ထဲကို additive ေတြထပ္ထည္ါျပီး ေဖ်ာ္စပ္ျခင္းနဲ ့ လမ္းခင္းျခင္းတို့ကို HMA ထက္ပိုမိုနိမ့္က်တဲ့ အပူခ်ိန္ (0°C-38°C) မွာ ျပဳလုပ္ႏိုင္ေအာင္ ဓါတုေဗဒအေရာမ်ားနဲ့ ျပဳျပင္ထားတဲ့ Mix Design ကိုသံုးပါတယ္။[Ref. 4]

WMAWMA
WMA ConstructionWMA Construction

WMA ရဲ ့ အားသာခ်က္အခ်ို ့ကေတာ့
  • ေဖ်ာ္စပ္ရာတြင္ ေလာင္စာဆီကုန္က်မွဳသက္သာျခင္း
  • လမ္းခင္းရန္၊ သယ္ယူရန္၊ သိပ္သည္းေအာင္ၾကိတ္ရန္အတြက္ အခ်ိန္ပိုမိုရရွိျခင္း
  • ေလာင္စာဆီသုံးစြဲမွဳနည္းသျဖင့္ ကာဗြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုဒ္ထုတ္လွြတ္မွဳေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ျခင္း စသည္တုိ့ျဖစ္ပါတယ္။
WMA အသုံးျပဳမွုမွာ ယခုအခါ တျဖည္းျဖည္းပိုမိုေခတ္စားလာေနျပီျဖစ္ပါတယ္။ 2012 ႏွစ္စစ္တမ္းေကာက္ယူမွဳအရ အေမရိကန္ႏိုင္ငံတြင္ ကတၱရာထုတ္လုပ္မွဳ၏ ၂၅% မွာ WMA ျဖစ္ျပီး 2009 ႏွင့္ ႏွိဳင္းယွဥ္လ်ွင္ 416% တိုးလာသည္ဟုဆိုပါသည္။

WMA နည္းစနစ္ကို ေအာက္ပါ link မွာ ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။


----------------********------------------------------------

References and further readings;
1. http://www.asmg.com/services_mixes_cma.html
2. http://www.coldasphalt.com/
3. Use of Cold Mixes for Rural Road Construction, International Conference on Emerging Frontiers in Technology for Rural Area (EFITRA) 2012
4. Pavement Design Guide, Texas Department of Transportation, January 2011




No comments:

Post a Comment