-->
ထိုက္တန္တဲ့ ရင္းႏွီးမွဳေတာ့ ရွိရမယ္။ မယုတ္မလြန္တဲ့ ႀကိဳးစားမွဳေတာ့ စိုက္ရမယ္..... နတ္စီတဲ့ အိပ္မက္လွလွမ်ား လြယ္လြယ္နဲ႕မရ ******** "စဥ္းစားပါ - မေတြေ၀ပါႏွင္႔။ သြက္လက္ပါ - မေျပာပါနဲ႔။ ရိုးသားပါ - မအပါႏွင္႔။ စိုးရိမ္တက္ပါ- မေၾကာက္ပါႏွင္႔။ ေလးစားပါ - မဖားပါႏွင္႔။ ရက္စက္သင္႔က - ရက္စက္ပါ။ ဘယ္ေတာ႔မွ- မယုတ္မာပါႏွင္႔။"**** ဖိုးလမင္းလည္း သူ႔အဆင္းႏွင့္ အလင္းႏွင့္.. မီးတိုင္ငယ္လည္း သူ႔အရြယ္ႏွင့္ အစြယ္ႏွင့္.. စပယ္ဦးလည္း သူ႔ဂုဏ္ထူးႏွင့္ ငံုဖူးႏွင့္.. ပိေတာက္၀ါလည္း သူ႔အခါႏွင့္ နံ႔သာႏွင့္.. ျမစ္ျပင္နက္လည္း သူ႔သိုင္းကြက္ႏွင့္ လွိဳင္းယက္ႏွင့္.. စမ္းေခ်ာင္းေခြလည္း သူ႔ေခ်ာင္းေရႏွင့္ ေလာင္းေလွႏွင့္.. မည္သည့္အရာ၊ မဆိုသာတည့္ သူ႔မွာကိုယ္႔မွာ၊ အလွသာတည့္.. သဘာ၀လွ်င္ အလွကိုယ္စီ၊ စြမ္းရည္ကိုယ္င လက္ေဆာင္ငွ၏.. အလွ၀န္တို၊ မျငင္ၿငိဳႏွင္႔ ၀န္တိုမႈသာ၊ မလွရာတည့္.. သူ႔ဂုဏ္သူ႔သိန္ ၊ သူ႔အရွိန္ႏွင့္ အခ်ိန္အခါ၊ ေနရာေဒသ ဌာနအေလွ်ာက္၊ အေရးေရာက္သည္ စြမ္းေလာက္ႏိုင္သူခ်ည္းပါတကား… ********** ပန္းတစ္ဖူးကို၊ ခူး၍ေက်နပ္ ေလာဘသတ္ခိုက္ ……… - ေရွ႕မွာတပြင္႔၊ လြယ္လင္႔တကူ ယူ၍ရခိုက္၊ ခူးလိုက္မိျပန္ ……………. - ျပန္မွျပန္မွ၊ သတိရေန ေျခကမလွည္႔၊ တည့္တည့္စိုက္စိုက္ လိုက္ေနမိျပန္၊ ပန္းမွာတစ္ဖူး ခူးၿပီးတစ္ရာ၊ အခြင္႔သာခိုက္ ရရာအားလံုးဆြတ္ခ်င္သူ…. - လက္ထဲျခင္းထဲ၊ ျပန္႔က်ဲျပည္႔သိပ္ စိတ္မတင္းတိမ္၊ အိမ္မျပန္ေသး ခပ္ေဝးေဝးက၊ ေဖြးေဖြးပန္းေတြ မက္ေမာေနျပန္၊ လွည္႔မျပန္မိ…. - ပင္လယ္ေရေနာက္၊ မခန္းေျခာက္လည္း တစ္ေယာက္ထဲသာ ေသာက္ခ်င္သည္ ……… -

Tuesday, February 16, 2016

AC ေပၚ လမ္းေလွ်ာက္ၾကည့္မိေသာအခါ (၁)


Asphalt concrete ( AC )

Aasphalt concrete ကို အေမရိကန္နိုင္ငံ Mississ State Highway မွ အင္ဂ်င္နီယာတဦးျဖစ္ေသာ Bruce Marshall မွ ေဖာ္ထုတ္ခဲ႕သည္ AC ဆိုသည္မွာ ေက်ာက္ဇကြဲ ေက်ာက္မႈန့္႕ ထုံး သို႕ ဘိလပ္ေျမ သဲနွင့္ ကတၲရာတို႕ကို ေလဟာနယ္ ( Air void 3-5 % ) အနည္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ အခ်ိဳးက်က် ေပါင္းစပ္ထားေသာ အေရာအေနွာျဖစ္သည္ အေျခခံအားျဖင့္ ေက်ာက္ရြယ္စုံ Well graded ျဖစ္ေနေသာ Aggregate mix ( VMA < 14 % ) အတြင္းသို႕ အေလာေတာ္ ကတၲရာ ျဖည့္္ေပးျခင္းျဖင့္ အေကာင္းဆုံး AC mix ကို ႐ရွိနိဳင္ပါသည္
ကတၲရာ နွင့္ Filler ေခါ္တဲ႕ ထုံး သို့ ဘိလပ္ေျမ သဲေတြရဲ႕ စုစည္းမူ motar အေပါ္မွာ အနည္ငယ္မ်ွသာ တည္မွီေနေပမယ့္ AC mix အတြင္း၌ ရွိတဲ႕ အရြယ္စုံ ခြဲေက်ာက္၏ well graded ျဖစ္ေနမူအေပါ္မွာသာ အင္အား႐ွိျခင္းနဲ႕ မရွိနိုင္ျခင္းက အဓိကတည္မွီအဆုံးအျဖတ္ေပးမွာပါ

AC တခုဟာ ေရရွည္ခံနိုင္ဖို့ ဆိုတာ ရွိသင့္ရွိထိုက္တဲ႕ စံခ်ိန္စံညြန္းအျပင္ ေအာက္ခံလမ္းလြာ၏ ကူညီေဖးမမူကလည္း အေရးပါအရာေရာက္ပါတယ္ ဒါေျကာင့္ က်ြန္ေတာ္တို႕ဟာ AC မခင္းမွီ လမ္းေဟာင္း ေအာက္ခံလမ္းလြာ၏ လူပ္ရွားအား
ကို Deflection Test ျဖင့္စမ္းသပ္ျပီး ေအာက္ခံတို့၏ လူပ္ရွားအားကိုမူတည္ကာ သတ္မွတ္ Design Life အတိုင္း ဦးစြာပုံစံထုတ္ျပီးမွတည္ေဆာက္ရပါမည္ အခ်ို႕ေနရာ၌ စမ္းသပ္ရလဒ္အရ 2" သာ လိုအပ္ေပမယ့္ အခ်ို႕ေနရာမ်ားမွာ အထူပိုမိုလိုအပ္နိဳင္ပါတယ္ ေအာက္ခံလမ္းလြာက Deflection မ်ားေနမယ္ဆိုရင္ နွစ္အနည္းငယ္အတြင္း ပ်က္စီးမူမ်ားျဖစ္ေပါ္နိဳင္ပါတယ္ ဒါေျကာင့္ လူပ္ရွားအားကိုမူတည္ကာ လိုအပ္ပါက ခြဲေက်ာက္ျဖင့္ ေအာက္ခံလမ္းလြာကို အားျဖည့္မူ လုပ္ျပီမွ လိုအပ္ေသာ AC တင္သင့္ပါသည္ AC တင္မည္ဆိုရင္လည္း ေက်ာက္အရြယ္အစား ပုံသဏႅန္ အရည္အေသြးတိုဟာလည္း AC mix၏ ေကာင္းျခင္း မေကာင္းျခင္းကလည္း တည္မွီေနလို႕ပါ ေက်ာက္ေတြရဲ႕ အရည္အေသြးညံရင္ Loading ေျကာင့္ ပြျပီးေနာင္ေပါာက္လာတတ္သလို ခံနိုင္ရည္အားလည္းက်ဆုံးနိုင္ပါတယ္ စက်င္ေက်ာက္ငယ္ေလးေတြလို ပါဝင္ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကတၲရာရဲ႕ တြယ္ကပ္မူအားနည္းကာ အေပါ္ယံမ်က္နာျပင္၌ ေနာင္ေက်ာက္ပြင့္ေလးေတြကိုေတြ႕ရွိနိုင္ပါတယ္ ဒါေျကာင့္ညီငယ္ ညီမငယ္မ်ားအေနျဖင့္ ေက်ာက္စရစ္အလုံးမ်ားကိုလည္း တြယ္ကပ္မူေကာင္းေစရန္ ဂရုျပဳဖယ္ရွားတည္ေဆာက္သင့္သလို ေက်ာက္ဇကြဲမ်ားဟာ ျကမ္းတမ္းေသာမ်က္နာျပင္ Cubical ရွိတဲ႕အတြက္ အတြင္းပြတ္ခံမူ Internal friction ေကာင္းတဲ႕အတြက္ ေရြးခ်ယ္အသုံးျပုတည္ေဆာက္သင့္ပါတယ္ ေက်ာက္မ်ားတြင္လည္း ဓါတ္ခြဲခန္း စမ္းသပ္ခ်က္မ်ားမွ ခြင့္ျပုထားေသာ Specification အတိုင္း အံဝင္ဖို့လည္းလိုအပ္ပါတယ္
Coarse Aggregate
Specific gravity 2.5 - 3.0 Silt & Clay Content NGT 1.0% Los Angeles Abrasion NGT 25.0% Crushing Value 25.0% Absorption NGT 2.0% Flakiness Index NGT 30.0 % NGT = Not Greater Than
Fine Aggregate ေတြအျဖစ္အသုံးျပဳတဲ႕ သဲမ်ား crushed rock မ်ားမွာလည္း < 2.36 mm ေအာက္ပါဝင္ရမည္ ျဖစ္ျပီး သဲထဲတြင္ ေက်ာက္စရစ္အလုံးမ်ားကို လည္းတတ္နိုင္သမ်ွ ဖယ္ထုတ္ စုေဆာင္းမူတြင္ဂရုျပုသင့္ပါသည္ Fine Aggregate တြင္ Filler ဟုေခါ္ေသာ ဘိလပ္ေျမ ထုံး ေက်ာက္မုန့္မ်ားသည္ ရြံနွင့္ နုံး 1.0% ထက္ပိုမမ်ားရန္လည္းလိုအပ္သလို < 0.075 mm ေအာက္တြင္လည္းပါဝင္ရန္လိုအပ္ပါသည္
Fine Aggregate မ်ားတြင္ပါဝင္ေသာ သဲ သို့ ေက်ာက္ဇကြဲငယ္မ်ားသည္လည္း ဓာတ္ခြဲခန္း Specification အတိုင္းဝင္ရမည္ျဖစ္ပါသည္
Specific Gravity 2.6-2.8.. Absorption NGT 6.0% Organic lmpurities ppm 500 passing 200 sieve NGT 4.0% Fineness modulus 2.0-3.6
AC ဆိုတာ လြယ္မေယာင္ေယာင္နဲ႕ခက္ တိမ္မေယာင္ေယာင္နဲ႕ နက္နဲပါတယ္ AC လမ္းကိုခင္းလိုက္တာနဲ႕ ျပီးျပီလို့မထင္လိုက္ပါနဲ႕ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားျဖစ္တဲ႕ Specification ေတြလည္းလိုအပ္လွပါတယ္
သြားလာေသာယာဥ္ပမာဏ Design အမ်ိုးအစား ေပါ္မူတည္ျပီး ေထာင္းရမယ့္အခ်က္ေရမ်ား ခံနိုင္ရည္အားမ်ားကြာျခားပါတယ္ က်ြန္ေတာ္တို့ဆီမွာအသုံးျပုေနတာကေတာ့
Stability lb = 1350 GTE ( Airfield = 1800) Flow (0.01") =8-16 Air voids % = 3-5 Degree of compaction % = 92- 96
အမွားပါကခြင့္ျပဳပါ



No comments:

Post a Comment