-->
ထိုက္တန္တဲ့ ရင္းႏွီးမွဳေတာ့ ရွိရမယ္။ မယုတ္မလြန္တဲ့ ႀကိဳးစားမွဳေတာ့ စိုက္ရမယ္..... နတ္စီတဲ့ အိပ္မက္လွလွမ်ား လြယ္လြယ္နဲ႕မရ ******** "စဥ္းစားပါ - မေတြေ၀ပါႏွင္႔။ သြက္လက္ပါ - မေျပာပါနဲ႔။ ရိုးသားပါ - မအပါႏွင္႔။ စိုးရိမ္တက္ပါ- မေၾကာက္ပါႏွင္႔။ ေလးစားပါ - မဖားပါႏွင္႔။ ရက္စက္သင္႔က - ရက္စက္ပါ။ ဘယ္ေတာ႔မွ- မယုတ္မာပါႏွင္႔။"**** ဖိုးလမင္းလည္း သူ႔အဆင္းႏွင့္ အလင္းႏွင့္.. မီးတိုင္ငယ္လည္း သူ႔အရြယ္ႏွင့္ အစြယ္ႏွင့္.. စပယ္ဦးလည္း သူ႔ဂုဏ္ထူးႏွင့္ ငံုဖူးႏွင့္.. ပိေတာက္၀ါလည္း သူ႔အခါႏွင့္ နံ႔သာႏွင့္.. ျမစ္ျပင္နက္လည္း သူ႔သိုင္းကြက္ႏွင့္ လွိဳင္းယက္ႏွင့္.. စမ္းေခ်ာင္းေခြလည္း သူ႔ေခ်ာင္းေရႏွင့္ ေလာင္းေလွႏွင့္.. မည္သည့္အရာ၊ မဆိုသာတည့္ သူ႔မွာကိုယ္႔မွာ၊ အလွသာတည့္.. သဘာ၀လွ်င္ အလွကိုယ္စီ၊ စြမ္းရည္ကိုယ္င လက္ေဆာင္ငွ၏.. အလွ၀န္တို၊ မျငင္ၿငိဳႏွင္႔ ၀န္တိုမႈသာ၊ မလွရာတည့္.. သူ႔ဂုဏ္သူ႔သိန္ ၊ သူ႔အရွိန္ႏွင့္ အခ်ိန္အခါ၊ ေနရာေဒသ ဌာနအေလွ်ာက္၊ အေရးေရာက္သည္ စြမ္းေလာက္ႏိုင္သူခ်ည္းပါတကား… ********** ပန္းတစ္ဖူးကို၊ ခူး၍ေက်နပ္ ေလာဘသတ္ခိုက္ ……… - ေရွ႕မွာတပြင္႔၊ လြယ္လင္႔တကူ ယူ၍ရခိုက္၊ ခူးလိုက္မိျပန္ ……………. - ျပန္မွျပန္မွ၊ သတိရေန ေျခကမလွည္႔၊ တည့္တည့္စိုက္စိုက္ လိုက္ေနမိျပန္၊ ပန္းမွာတစ္ဖူး ခူးၿပီးတစ္ရာ၊ အခြင္႔သာခိုက္ ရရာအားလံုးဆြတ္ခ်င္သူ…. - လက္ထဲျခင္းထဲ၊ ျပန္႔က်ဲျပည္႔သိပ္ စိတ္မတင္းတိမ္၊ အိမ္မျပန္ေသး ခပ္ေဝးေဝးက၊ ေဖြးေဖြးပန္းေတြ မက္ေမာေနျပန္၊ လွည္႔မျပန္မိ…. - ပင္လယ္ေရေနာက္၊ မခန္းေျခာက္လည္း တစ္ေယာက္ထဲသာ ေသာက္ခ်င္သည္ ……… -

Tuesday, February 16, 2016

AC ေပၚ လမ္းေလွ်ာက္ၾကည့္မိေသာအခါ (၂)


AC ဆိုတာအျပင္ဗန္းျကည့္ရင္ လြယ္တယ္လို႕ထင္ရေပမယ့္ AC အတြင္း ေလခိုေပါက္မ်ားနဲ႕ ေဖ်ာ္စပ္ရမဲ႕ ခြဲေက်ာက္အတြင္းရွိ ေလခို ေပါက္မ်ား ကိုအံဝင္ေအာင္ခ်ိန္ထည့္ရန္မွာ အနည္းငယ္ေတာ့ခက္ခဲပါတယ္ Pen Mac ထက္အင္အား ၁ဆခြဲမွ၂ဆခြဲအထိရွိျကပါတယ္ ယာဥ္သြားလာမူပမာဏနဲ႕အေလးခ်ိန္မ်ားေသာ လမ္းမ်ားမွာ အသုံးျပုတည္ေဆာက္ျကပါတယ္ AC ဟာ စုစုေပါင္းအေလးခ်ိန္ရဲ႕ 5.0%မွ 7.5% ျကားမွာရွိပါတယ္ ဒါေပမယ့္ AC ဆိုတာ မိမိ အသုံးျပုတည္ေဆာက္တဲ႕ လမ္းခင္းပစၥည္းမ်ားရဲ႕ Optimum bitumen content % ပဲ ျဖစ္ပါတယ္ AC ကို ဓါတ္ခြဲခန္းမွာ ေပးပို႕လာေသာနမူနာအေပါ္မွာမူတည္ျပီး ပုံစံထုတ္ျကပါတယ္ တခါတရံ ေပးပို့လာတဲ႕ နမူနာ နဲ႕ ေဖ်ာ္စပ္တဲ႕နမူနာမွာ Grading မ်ား SG မ်ား
ကြဲလြဲပါက ခံနိုင္ရည္အားမ်ား နဲ႕ အျခားေသာသတ္မွတ္ထားတဲ႕စံခ်ိန္ စံညြန္းမ်ား အံဝင္မူမရွိနိုင္သျဖင့္ ကြင္းအတြင္းေရာက္ရွိပါက Grading မ်ား Specific gravity မ်ားကိုျပန္လည္စစ္ေဆးသင့္ပါတယ္ တခါတရံ ဓါတ္ခြဲခန္းက အခ်ိဳးအတိုင္းေဖ်ာ္တာပဲ ေျပာျကပါတယ္ ဒါေပမယ့္ ေက်ာက္ခြဲစက္မ်ိုဳးစုံကထြက္လာျကတာျဖစ္ပါတယ္ အျမဲတမ္း အရြယ္အစားကေျပာင္းလဲေနတာျဖစ္တဲ႕အတြက္ Job mix ျပန္လည္လုပ္ေဆာင္စမ္းသပ္သင့္ပါတယ္ ေက်ာက္မ်ားကို စုပုံရာမွာလည္း Grading မ်ားမွန္ကန္ေစရန္အတြက္ Loader ျဖင့္အမ်ိဳးအစားအလိုက္ျကိဳတင္ေရာေမြွထားသင့္ပါသည္ အဓိက ကေတာ့ Plant ေတြမွာ ေရာစပ္တဲ႕အခ်ိန္ Wt ကေတာ့မွန္ကန္ေပမယ့္ Grading လည္း မွန္ကန္ဖို႕ လိုအပ္လို့ပါပဲ တခါတရံ QC က ေက်ာက္မူန္ေလးတိုးပါဦး 1/2" ေလးတိုးပါဆိုရင္ Design အတိုင္းေဖ်ာ္တာပါလို့ေျပာျကပါတယ္ တကယ္ေတာ့လာပို့တဲ႕ ေက်ာက္ေတြမွာ Grading ကြဲျပာမူကိုေတြ႕ေနရလို့ပါပဲ ACမွာ အဓိက ကေတာ့ ေလခိုေပါက္မ်ားေလ Marshall Stability က်ေလပါပဲ ေလခိုေပါက္ 3-5% နဲ႕ ကတၲရာကလည္းကြက္တိ ဆိုရင္ Marshall ကတက္လာတာပါပဲ ဒါေပမယ့္ Fine မ်ားျပီး Air void ပိတ္ခဲ႕မယ္ဆိုရင္ Bleeding ျဖစ္ေပါ္လာပါက အဆိုပါေလခိုေပါက္အတြင္း ဝင္ေရာက္လို့မရတဲ႕အတြက္ Bleedingကို မကာကြယ္နိုင္ပါဘူး ဒါေျကာင့္ရွိသင့္ရွိထိုက္တဲ႕ေလခိုေပါက္ 3-5% ကေတာ့ ACမွာ ခ်န္ထားရပါမယ္ တခါတရံ Fine Aggregate မ်ားလြန္းရင္လည္း ေဖ်ာ္စပ္ေနတဲ႕အခ်ိန္မွာ ကတၲရာနည္းတယ္လို့ထင္ျကပါတယ္ Fine နဲ႕ သဲေတြဟာ ကတၲရာကိုစုပ္ထားတဲ႕အတြက္ ေပ်ာက္ေနတတ္ပါတယ္ နည္းတယ္ထင္ျပီးတိုးလို့ကေတာ့ Loading နဲ႕လည္းေတြ႕ေရာ လူိင္း ေတြတြန့္ေခါက္လာပါလိမ့္မယ္ ဒါေျကာင့္ Loading ကိုထမ္းနိုင္တဲ႕ Coarse Aggregate လည္းသတ္မွတ္ခ်က္အတိုင္းပါဝင္ျကရပါမယ္ အဓိကျပႆနာက 1/2" တို့႕ 3/8" တို့အထဲမွာ ေက်ာက္မူန္႕ေတြေရာပါလာရင္လည္း ေက်ာက္မူန့္မ်ားကိုမူလ အခ်ိဳးမွေလ်ာခ်ရပါမယ္ VMA က်ရင္ေတာ့ Air void နည္းျပီး VMA မ်ားရင္ေတာ့ Stability က်ဆင္းေစပါတယ္ AC ခင္းရာတြင္ ကတၲရာလမ္းလြာေပါ္တည္ေဆာက္ပါက Tack Coat နဳန္းျဖင့္ ျဖန္း၍တည္ေဆာက္ရမည္ျဖစ္ျပီး အေျခခံလြာေပါ္တည္ေဆာက္ပါက Prime coat နဳန္း ျဖင့္ျဖန္း ၍တည္ေဆာက္ရပါမည္ အပူခင္းကတၲရာအသုံးမျပုပဲ ေရေရာကတၲရာကို TC နဲ႕ PC မွာသုံးမယ္ဆိုရင္ Rate ပိုေလာင္းရပါမယ္ အဓိကက ေရေငြ႕ပ်ံလို့ ကတၲရာအခ်င္းခ်င္းေပါင္းစပ္တဲ႕အခ်ိန္မွာ လိုအပ္တဲ႕ နဳန္းရဖို႕ပါပဲ
AC ေဖ်ာ္စပ္ခ်ိန္မွာ သတ္မွတ္ထားတဲ႕အပူခ်ိန္ ထက္ ခရီးေဝးကိုသယ္ေဆာင္ရလ်င္ျဖစ္ေစ ပိုျပီးအပူမေပးသင့္ပါဘူး ကတၲရာ အပူခ်ိန္ 160'C ေက်ာက္မ်ား 150-160 'C နဲ႕ ၂ခုေပါင္းအပူခ်ိန္ 160'C မ်ားလိုအပ္ပါတယ္
ကတၲရာအပူခ်ိန္ နည္းတဲ႕အခ်ိန္ ေဖ်ာ္စပ္ရင္ ၂ခုေပါင္းျခင္းမွာ သတ္မွတ္အပူခ်ိန္ရသည့္တိုင္ အပူခ်ိန္က်လြယ္ပါတယ္ Paving Temperature မေကာင္းရင္ Paving Texture မေကာင္းနိုင္ပါဘူး အပူခ်ိန္အတိုင္း သိပ္သည္းမူေပးရန္လည္း အခက္ေတြ႕ေစပါတယ္ ေက်ာက္မ်ား ကို အပူေပးရင္လည္းမီးနာပါက ကြဲေျကမူမ်ားျဖစ္ေစနိုင္ပါသည္ AC plant ကစထြက္ထြက္ျခင္း Ratio မမွန္ကန္နိုင္ပါဘူး ၂စီးသို႕ ၃စီး ေရာက္မွ စျပီး ေဖ်ာ္စက္ Centrifuge ျဖင့္စစ္ေဆးမူ႕ျပုရပါမယ္ ေဖ်ာ္စပ္ျဖင့္ Bitumen ပါဝင္ေသာ % နွင့္ Grading မ်ားကိုတြက္ခ်က္ Graph ဆြဲကာ လိုအပ္ေသာေက်ာက္အရြယ္အစားမ်ားခ်က္ခ်င္း ျဖည့္တင္းကာ Marshall Stability ေကာင္းရန္ တည္ေဆာက္သင့္ပါသည္႕ အနည္းငယ္ေသာေလ့လာေတြ႔ရွိခ်က္မ်ားကို တင္ျပရင္း ညီငယ္ ညီမငယ္မ်ား AC ဆိုတဲ႕လမ္းကို စံခ်ိန္စံညြန္းအတိုင္းတည္ေဆာက္နိုင္ပါေစ ။
အမွားပါကခြင့္ျပဳပါ 

Thant Zin

No comments:

Post a Comment