လမ္းအမ်ိဳးအစားမ်ား - အပိုင္း (၁) မွာ Flexible Pavement နဲ ့Rigid Pavement အေၾကာင္းကို မိတ္ဆက္ အေနနဲ ့ ေဆြးေႏြးခဲ့ျပီး Flexible Pavement တည္ေဆာက္ရာမွာ အသုံးမ်ားတဲ့ Hot Mix Asphalt နဲ ့Penetration Asphalt အေၾကာင္းကို အနည္းငယ္ေဆြးေႏြးခဲ့ပါတယ္။
လမ္းအမ်ိဳးအစားမ်ား - အပိုင္း (၁) ကို မဖတ္ရေသးသူမ်ား ေအာက္ပါ link မွာၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။
https://www.facebook.com/notes/862260583836744
Flexible Pavement နဲ ့ Rigid Pavement ႏွိဳင္းယွဥ္ခ်က္ကိုေတာ့ ေအာက္ပါ link မွာျပထားပါတယ္။
https://www.facebook.com/notes/san-nwe/လမ္းအမ်ိဳးအစားမ်ား-အပိုင္း-၁-flexible-ႏွင့္-rigid-pavement-ႏွိုင္းယွဥ္ခ်က္မ်ား/869839276412208
Cold Mix Asphalt (CMA) အေၾကာင္းကိုေတာ့ အသုံးနည္းတဲ့အတြက္ေရာ ျမန္မာျပည္ မသံုးဘူးလို ့ ထင္တဲ့အတြက္ေရာေၾကာင့္ ရွင္းမျပဘဲ ခ်န္လွပ္ခဲ့ပါတယ္။ လမ္းအမ်ိဳးအစားမ်ား -အပိုင္း (၂) မွာ Flexible Pavement တည္ေဆာက္နည္းမ်ားကို Japan နည္းစံနစ္ကို အေျခခံျပီး ေဆြးေႏြးသြားမယ္လို ့ ၾကိဳတင္စကားစခဲ့ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္က comment မွာ CMA အေၾကာင္းရွင္းလင္းေပးဘို ့ေတာင္းဆိုထားတာေၾကာင့္ ယခုအပိုင္း (၂) မွာေဆြးေႏြးေပးပါမယ္။ တစ္ဆက္တည္းဘဲ ယခုအခ်ိန္မွာ တျဖည္းျဖည္း ေခတ္စားလာေနတဲ့ Warm Mix Asphalt (WMA) အေၾကာင္းလည္း ထပ္ျဖည့္လိုက္ပါတယ္။ Flexible Pavement တည္ေဆာက္နည္းမ်ားကိုေတာ့ အပိုင္း (၃) မွာေဆြးေႏြးေပးပါမယ္။
၁- Cold Mix Asphalt (CMA)
Cold Mix Asphalt (CMA) ကို အပူေပးရန္မလိုျခင္း၊ ၾကီးမားေသာလမ္းၾကိတ္စက္မ်ားမလိုျခင္းတို ့ေၾကာင့္ လက္ဦးပထမကာလမ်ားက လမ္းျပင္ရာတြင္ သုံးခဲ့ၾကပါတယ္။
HMA နဲ ့CMA တို့ရဲ့ အဓိကကြဲျပားခ်က္ကေတာ ့ CMA ေဖ်ာ္စပ္ရာတြင္ ေရာစာေက်ာက္နဲ ့ ကတၱရာကို အပူေပးရန္မလိုပဲ ပါတ္၀န္းက်င္အပူခ်ိန္ (10°C-30°C) မွာေရာစပ္ႏိုင္ျပီး HMA ကို (138°C-160°C) မွာေရာစပ္ရတာျဖစ္ပါတယ္။ [Ref.3]
CMA ကို ေရေဖ်ာ္ထားတဲ့ ကတၱရာ (water-based asphalt emulsion) နဲ ့ေက်ာက္စရစ္ (သို့) ခြဲေက်ာက္ကို job nix formula အတိုင္း ေရာေႏွာထားပါတယ္။ ေက်ာက္အစား ကတၱရာလမ္းေဟာင္းေတြက ျပန္ထုတ္ထားတဲ့ (asphalt millings) ကိုလည္း ကုန္က်စရိတ္ သက္သာဘို့ သုံးႏိုင္ပါတယ္။ ကတၱရာနဲ ့ ေက်ာက္ တြဲတဲ့အားကို (bonding) ကို ေရေဖ်ာ္ထားတဲ့ ကတၱရာကေရေတြ အေငြ ့ျပန္ျပီး curing ျဖစ္သြားတဲ့အခါမွာ ရရွိပါတယ္။ အေမရိက နဲ ့ ကေနဒါႏိုင္ငံေတြမွာေတာ့ CMA ကို ready-mix အျဖစ္ အိပ္ေတြနဲ ့ထည့္ျပီးသားကို အဆင္သင့္ ၀ယ္ယူအသံးုျပဳႏိုင္ပါတယ္။
အာရွႏိုင္ငံေတြမွာေတာ့ India ေဒသအခ်ိဳ ့မွာသုံးတယ္လို ့သိရပါတယ္။ Brazil, Iraq, United Kingdom, Australia စတဲ ့ႏိုင္ငံေတြမွာလည္း သုံးတယ္လို ့ ေလ့လာသိရွိရပါတယ္။ (Ref. 2)
လမ္းခင္းျပီးလို ့ Initial curing (အၾကမ္းဖ်င္း ၂၄ နာရီခန့္) ရျပီးတာနဲ ့ သုံးလို့ ့ရပါျပီ။
CMA ရဲ ့ အားသာခ်က္အခ်ို ့ကေတာ့
CMA ထဲကို ဘိလပ္ေျမ ၊ ထုံး စတဲ့ additive မ်ားထပ္ထည့္ျပီး ပိုမိုေကာင္းမြန္ေအာင္လုပ္ျခင္းအားျဖင့္ HMA နီးပါးခိုင္ခန့္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္ပါေသးတယ္။ [Ref. 3]
CMA နည္းစနစ္ကို ေအာက္ပါ link မွာ ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။
၂- Warm Mix Asphalt (WMA)
WMA နည္းစနစ္ကေတာ့ HMA နည္းစနစ္ထဲကို additive ေတြထပ္ထည္ါျပီး ေဖ်ာ္စပ္ျခင္းနဲ ့ လမ္းခင္းျခင္းတို့ကို HMA ထက္ပိုမိုနိမ့္က်တဲ့ အပူခ်ိန္ (0°C-38°C) မွာ ျပဳလုပ္ႏိုင္ေအာင္ ဓါတုေဗဒအေရာမ်ားနဲ့ ျပဳျပင္ထားတဲ့ Mix Design ကိုသံုးပါတယ္။[Ref. 4]
WMA ရဲ ့ အားသာခ်က္အခ်ို ့ကေတာ့
WMA နည္းစနစ္ကို ေအာက္ပါ link မွာ ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။
----------------********------------------------------------
References and further readings;
1. http://www.asmg.com/services_mixes_cma.html
2. http://www.coldasphalt.com/
3. Use of Cold Mixes for Rural Road Construction, International Conference on Emerging Frontiers in Technology for Rural Area (EFITRA) 2012
4. Pavement Design Guide, Texas Department of Transportation, January 2011
လမ္းအမ်ိဳးအစားမ်ား - အပိုင္း (၁) ကို မဖတ္ရေသးသူမ်ား ေအာက္ပါ link မွာၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။
https://www.facebook.com/notes/862260583836744
Flexible Pavement နဲ ့ Rigid Pavement ႏွိဳင္းယွဥ္ခ်က္ကိုေတာ့ ေအာက္ပါ link မွာျပထားပါတယ္။
https://www.facebook.com/notes/san-nwe/လမ္းအမ်ိဳးအစားမ်ား-အပိုင္း-၁-flexible-ႏွင့္-rigid-pavement-ႏွိုင္းယွဥ္ခ်က္မ်ား/869839276412208
Cold Mix Asphalt (CMA) အေၾကာင္းကိုေတာ့ အသုံးနည္းတဲ့အတြက္ေရာ ျမန္မာျပည္ မသံုးဘူးလို ့ ထင္တဲ့အတြက္ေရာေၾကာင့္ ရွင္းမျပဘဲ ခ်န္လွပ္ခဲ့ပါတယ္။ လမ္းအမ်ိဳးအစားမ်ား -အပိုင္း (၂) မွာ Flexible Pavement တည္ေဆာက္နည္းမ်ားကို Japan နည္းစံနစ္ကို အေျခခံျပီး ေဆြးေႏြးသြားမယ္လို ့ ၾကိဳတင္စကားစခဲ့ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္က comment မွာ CMA အေၾကာင္းရွင္းလင္းေပးဘို ့ေတာင္းဆိုထားတာေၾကာင့္ ယခုအပိုင္း (၂) မွာေဆြးေႏြးေပးပါမယ္။ တစ္ဆက္တည္းဘဲ ယခုအခ်ိန္မွာ တျဖည္းျဖည္း ေခတ္စားလာေနတဲ့ Warm Mix Asphalt (WMA) အေၾကာင္းလည္း ထပ္ျဖည့္လိုက္ပါတယ္။ Flexible Pavement တည္ေဆာက္နည္းမ်ားကိုေတာ့ အပိုင္း (၃) မွာေဆြးေႏြးေပးပါမယ္။
၁- Cold Mix Asphalt (CMA)
Cold Mix Asphalt (CMA) ကို အပူေပးရန္မလိုျခင္း၊ ၾကီးမားေသာလမ္းၾကိတ္စက္မ်ားမလိုျခင္းတို ့ေၾကာင့္ လက္ဦးပထမကာလမ်ားက လမ္းျပင္ရာတြင္ သုံးခဲ့ၾကပါတယ္။
HMA နဲ ့CMA တို့ရဲ့ အဓိကကြဲျပားခ်က္ကေတာ ့ CMA ေဖ်ာ္စပ္ရာတြင္ ေရာစာေက်ာက္နဲ ့ ကတၱရာကို အပူေပးရန္မလိုပဲ ပါတ္၀န္းက်င္အပူခ်ိန္ (10°C-30°C) မွာေရာစပ္ႏိုင္ျပီး HMA ကို (138°C-160°C) မွာေရာစပ္ရတာျဖစ္ပါတယ္။ [Ref.3]
CMA ကို ေရေဖ်ာ္ထားတဲ့ ကတၱရာ (water-based asphalt emulsion) နဲ ့ေက်ာက္စရစ္ (သို့) ခြဲေက်ာက္ကို job nix formula အတိုင္း ေရာေႏွာထားပါတယ္။ ေက်ာက္အစား ကတၱရာလမ္းေဟာင္းေတြက ျပန္ထုတ္ထားတဲ့ (asphalt millings) ကိုလည္း ကုန္က်စရိတ္ သက္သာဘို့ သုံးႏိုင္ပါတယ္။ ကတၱရာနဲ ့ ေက်ာက္ တြဲတဲ့အားကို (bonding) ကို ေရေဖ်ာ္ထားတဲ့ ကတၱရာကေရေတြ အေငြ ့ျပန္ျပီး curing ျဖစ္သြားတဲ့အခါမွာ ရရွိပါတယ္။ အေမရိက နဲ ့ ကေနဒါႏိုင္ငံေတြမွာေတာ့ CMA ကို ready-mix အျဖစ္ အိပ္ေတြနဲ ့ထည့္ျပီးသားကို အဆင္သင့္ ၀ယ္ယူအသံးုျပဳႏိုင္ပါတယ္။
အာရွႏိုင္ငံေတြမွာေတာ့ India ေဒသအခ်ိဳ ့မွာသုံးတယ္လို ့သိရပါတယ္။ Brazil, Iraq, United Kingdom, Australia စတဲ ့ႏိုင္ငံေတြမွာလည္း သုံးတယ္လို ့ ေလ့လာသိရွိရပါတယ္။ (Ref. 2)
လမ္းခင္းျပီးလို ့ Initial curing (အၾကမ္းဖ်င္း ၂၄ နာရီခန့္) ရျပီးတာနဲ ့ သုံးလို့ ့ရပါျပီ။
CMA ရဲ ့ အားသာခ်က္အခ်ို ့ကေတာ့
- ေပ်ာ့ေျပာင္းေပမဲ့ အပူခ်ိန္ေျပာင္းလဲမွဳကို ခံႏိုင္ျခင္း
- ဗဟိုေဖ်ာ္စက္ျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ လုပ္ငန္းခြင္တြင္ျဖစ္ေစ ထုတ္လုပ္ႏိုင္ျခင္း
- ေရေဖ်ာ္ထားတဲ့ ကတၱရာ (water-based asphalt emulsion) နဲ ့ေက်ာက္စရစ္ လြယ္ကူစြာ ေရာေႏွာႏိုင္ျခင္း
- သယ္ယူစရိတ္သက္သာျခင္း
- အလြယ္တကူသိမ္းဆည္းႏိုင္သည့္ျပင္ တစ္ၾကိမ္သုံးျပီး ျပန္လည္သုံးႏိုင္ျခင္း (recyclable)
- Hot Mix Asphalt မရႏိုင္သည့္ ေက်းလက္ေဒသလမ္းမ်ားအတြက္ အလြယ္တကူသုံးႏိုင္ျခင္း
CMA ထဲကို ဘိလပ္ေျမ ၊ ထုံး စတဲ့ additive မ်ားထပ္ထည့္ျပီး ပိုမိုေကာင္းမြန္ေအာင္လုပ္ျခင္းအားျဖင့္ HMA နီးပါးခိုင္ခန့္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္ပါေသးတယ္။ [Ref. 3]
CMA နည္းစနစ္ကို ေအာက္ပါ link မွာ ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။
၂- Warm Mix Asphalt (WMA)
WMA နည္းစနစ္ကေတာ့ HMA နည္းစနစ္ထဲကို additive ေတြထပ္ထည္ါျပီး ေဖ်ာ္စပ္ျခင္းနဲ ့ လမ္းခင္းျခင္းတို့ကို HMA ထက္ပိုမိုနိမ့္က်တဲ့ အပူခ်ိန္ (0°C-38°C) မွာ ျပဳလုပ္ႏိုင္ေအာင္ ဓါတုေဗဒအေရာမ်ားနဲ့ ျပဳျပင္ထားတဲ့ Mix Design ကိုသံုးပါတယ္။[Ref. 4]
WMA ရဲ ့ အားသာခ်က္အခ်ို ့ကေတာ့
- ေဖ်ာ္စပ္ရာတြင္ ေလာင္စာဆီကုန္က်မွဳသက္သာျခင္း
- လမ္းခင္းရန္၊ သယ္ယူရန္၊ သိပ္သည္းေအာင္ၾကိတ္ရန္အတြက္ အခ်ိန္ပိုမိုရရွိျခင္း
- ေလာင္စာဆီသုံးစြဲမွဳနည္းသျဖင့္ ကာဗြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုဒ္ထုတ္လွြတ္မွဳေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ျခင္း စသည္တုိ့ျဖစ္ပါတယ္။
WMA နည္းစနစ္ကို ေအာက္ပါ link မွာ ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။
----------------********------------------------------------
References and further readings;
1. http://www.asmg.com/services_mixes_cma.html
2. http://www.coldasphalt.com/
3. Use of Cold Mixes for Rural Road Construction, International Conference on Emerging Frontiers in Technology for Rural Area (EFITRA) 2012
4. Pavement Design Guide, Texas Department of Transportation, January 2011
No comments:
Post a Comment