-->
ထိုက္တန္တဲ့ ရင္းႏွီးမွဳေတာ့ ရွိရမယ္။ မယုတ္မလြန္တဲ့ ႀကိဳးစားမွဳေတာ့ စိုက္ရမယ္..... နတ္စီတဲ့ အိပ္မက္လွလွမ်ား လြယ္လြယ္နဲ႕မရ ******** "စဥ္းစားပါ - မေတြေ၀ပါႏွင္႔။ သြက္လက္ပါ - မေျပာပါနဲ႔။ ရိုးသားပါ - မအပါႏွင္႔။ စိုးရိမ္တက္ပါ- မေၾကာက္ပါႏွင္႔။ ေလးစားပါ - မဖားပါႏွင္႔။ ရက္စက္သင္႔က - ရက္စက္ပါ။ ဘယ္ေတာ႔မွ- မယုတ္မာပါႏွင္႔။"**** ဖိုးလမင္းလည္း သူ႔အဆင္းႏွင့္ အလင္းႏွင့္.. မီးတိုင္ငယ္လည္း သူ႔အရြယ္ႏွင့္ အစြယ္ႏွင့္.. စပယ္ဦးလည္း သူ႔ဂုဏ္ထူးႏွင့္ ငံုဖူးႏွင့္.. ပိေတာက္၀ါလည္း သူ႔အခါႏွင့္ နံ႔သာႏွင့္.. ျမစ္ျပင္နက္လည္း သူ႔သိုင္းကြက္ႏွင့္ လွိဳင္းယက္ႏွင့္.. စမ္းေခ်ာင္းေခြလည္း သူ႔ေခ်ာင္းေရႏွင့္ ေလာင္းေလွႏွင့္.. မည္သည့္အရာ၊ မဆိုသာတည့္ သူ႔မွာကိုယ္႔မွာ၊ အလွသာတည့္.. သဘာ၀လွ်င္ အလွကိုယ္စီ၊ စြမ္းရည္ကိုယ္င လက္ေဆာင္ငွ၏.. အလွ၀န္တို၊ မျငင္ၿငိဳႏွင္႔ ၀န္တိုမႈသာ၊ မလွရာတည့္.. သူ႔ဂုဏ္သူ႔သိန္ ၊ သူ႔အရွိန္ႏွင့္ အခ်ိန္အခါ၊ ေနရာေဒသ ဌာနအေလွ်ာက္၊ အေရးေရာက္သည္ စြမ္းေလာက္ႏိုင္သူခ်ည္းပါတကား… ********** ပန္းတစ္ဖူးကို၊ ခူး၍ေက်နပ္ ေလာဘသတ္ခိုက္ ……… - ေရွ႕မွာတပြင္႔၊ လြယ္လင္႔တကူ ယူ၍ရခိုက္၊ ခူးလိုက္မိျပန္ ……………. - ျပန္မွျပန္မွ၊ သတိရေန ေျခကမလွည္႔၊ တည့္တည့္စိုက္စိုက္ လိုက္ေနမိျပန္၊ ပန္းမွာတစ္ဖူး ခူးၿပီးတစ္ရာ၊ အခြင္႔သာခိုက္ ရရာအားလံုးဆြတ္ခ်င္သူ…. - လက္ထဲျခင္းထဲ၊ ျပန္႔က်ဲျပည္႔သိပ္ စိတ္မတင္းတိမ္၊ အိမ္မျပန္ေသး ခပ္ေဝးေဝးက၊ ေဖြးေဖြးပန္းေတြ မက္ေမာေနျပန္၊ လွည္႔မျပန္မိ…. - ပင္လယ္ေရေနာက္၊ မခန္းေျခာက္လည္း တစ္ေယာက္ထဲသာ ေသာက္ခ်င္သည္ ……… -

Thursday, January 7, 2016

တစ္ေန႔တာရဲ႕အေရးအႀကီးဆံုးမိနစ္(၂၀)


တစ္ေန႔တာရဲ႕အေရးအႀကီးဆံုး အခ်ိန္အခိုက္အတန္႔ေလးေတြက ဘာေတြလဲ။ စီမံကိန္း ခ်မွတ္ဖို႔ မိနစ္(၂၀)။

စီမံကိန္းကို မင္းစဥ္းစားေနတာလား။ စိတ္ပ်က္စရာပဲ။

တခ်ဳိ႕လူေတြအတြက္ေတာ့ ဒီစကားလံုးဟာ စိုးရိမ္ထိတ္လန္႔စရာစကားလံုးတစ္လံုး ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္နားလည္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မစိုးရိမ္ပါနဲ႔။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းစီမံကိန္းတစ္ခု ေရးသားျခင္း သို႔မဟုတ္ ႏွစ္စဥ္ရည္မွန္းခ်က္ေတြကို ခ်မွတ္ဖို႔အေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ေျပာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ သင့္ရဲ႕တစ္ေန႔တာကို ဦးစားေပးသတ္မွတ္ၿပီး စနစ္တက် စီစဥ္ေဆာင္႐ြက္ရမယ့္ မိနစ္(၂၀)ကို ရည္ၫႊန္းတဲ့အေၾကာင္း ႐ိုး႐ိုး႐ွင္း႐ွင္းေလး ကၽြန္ေတာ္ေျပာမွာပါ။

ဒီေန႔ သင္သံုးစြဲတဲ့ မိနစ္(၂၀)ဟာ မနက္ျဖန္မွာ နာရီမ်ားကို အခ်ိန္သက္သာေစၿပီး ေကာင္းမြန္ေသာ ေန႔ရက္တစ္ရက္မွ အေကာင္းဆံုး ေန႔ရက္တစ္ရက္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲေပးပါတယ္။

စီးပြားေရးစြမ္းေဆာင္႐ွင္မ်ားမွာ ပိုင္ဆိုင္တဲ့ အေရးအပါဆံုး အရင္းအျမစ္ဟာ အခ်ိန္ဆိုတာ လူတိုင္း သိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူေတြကို အခ်ိန္ေတြ ေပးေပးပစ္ေနတာေတြကို ရပ္တန္႔ပစ္လိုက္ၿပီး အဲဒီအခ်ိန္ေတြကို သင္ဂ႐ုမထားတဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြအေပၚမွာ သံုးစြဲလိုက္ပါ။ တစ္ရက္မွာ အခ်ိန္နာရီေတြ ပို႐ွိေစခ်င္လိုက္တာလို႔ ေျပာတဲ့လူေတြဟာ အရာအားလံုးကို ၿပီးေျမာက္ေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ပါမယ္။ ဒါေပမယ့္ The Bachelor ကို ၾကည့္လို႔ သံုးစြဲလိုက္တဲ့ အခ်ိန္(၂)နာရီကေရာ ဘယ္လိုပါလဲ။ ဒါမွမဟုတ္ သင္၀ယ္မွာမဟုတ္တဲ့ တစ္စံုတစ္ခုကို ေစ်းသည္က သင့္ကိုေရာင္းခ်ဖို႔ ႀကိဳးပမ္းရင္း အခ်ိန္အၾကာႀကီး ေျပာဆိုေဆြးေႏြးေနၾကတာကေရာ။ အဲဒီလိုျဖစ္ဖူးသလား။ ကၽြန္ေတာ္ ျဖစ္ဖူးတာ သိပါတယ္။

Game of Thrones ဇာတ္လမ္းထဲက ညေစာင့္ေတြ နံရံကို ေစာင့္ၾကပ္သလိုပဲ စီးပြားေရး စြမ္းေဆာင္႐ွင္ေတြဟာ သူတို႔ရဲ႕အခ်ိန္ေတြကို ကာကြယ္ၾကတာ အေရးႀကီးလွပါတယ္။ ေလ်ာ့နည္းၿပီး စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းတဲ့ အခြင့္အလမ္းေတြကို ဆိုလိုပါတယ္။ ၾကာ႐ွည္ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးဖို႔ အစီအစဥ္ ေရးဆြဲရန္ လူတစ္ေယာက္ကို ေ႐ြးခ်ယ္ျခင္းကို ဆိုလိုပါတယ္။ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ခံစားခ်က္ေတြကို ထိခိုက္နာက်င္ေစတဲ့အေၾကာင္းကို စိုးရိမ္ပူပန္ျခင္းမ႐ွိဘဲ “no” ဟု ေျပာျခင္းကို ဆိုလိုပါတယ္။ ဒီေန႔ “no” ဟု ေျပာျခင္းဟာ မနက္ျဖန္မွာ ပိုၿပီးအဓိပါယ္႐ွိတဲ့ တစ္စံုတစ္ခုအတြက္ သင္ “yes” ဟု ေျပာေစႏိုင္တယ္ဆိုတာ သေဘာေပါက္ျခင္းကို ဆိုလိုပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ေန႔စဥ္အစီအစဥ္

ဒီေန႔ (၅၀၄)ႀကိမ္ေျမာက္ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕နံနက္ခင္းစီမံကိန္းကို ၿပီးေျမာက္ေအာင္ျမင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာ အခုဆိုရင္ လုပ္ေဆာင္ရန္ စီစဥ္ထားၿပီးတဲ့ အေလ့အက်င့္တစ္ခုျဖစ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ေန႔စဥ္ပံုမွန္ လုပ္႐ိုးလုပ္စဥ္တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဒီအေလ့အက်င့္ကို ဒီဇင္ဘာလ (၄)ရက္ (၂၀၁၂)ခုႏွစ္မွာ စတင္ခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ဒီအေလ့အက်င့္ကို “8 for the Day” လို႔ ေခၚပါတယ္။ လုပ္ငန္းစဥ္အဆင့္ဆင့္က ႐ိုးစင္းပါတယ္-

၁။ အဲဒီေန႔မွာ ကၽြန္ေတာ္ၿပီးေျမာက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ခ်င္တဲ့ ရည္မွန္းခ်က္(၈)ခ်က္ကို ခ်ေရးပါတယ္။ (၈)နာရီတစ္ေန႔တာမွာ (၈)မ်ဳိးကို ကၽြန္ေတာ္လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ျခင္း႐ွိ/မ႐ွိ တြက္ခ်က္ပါတယ္။ ၿပီးရင္ ကၽြန္ေတာ္ အမွားေတြ လုပ္ပါတယ္။

၂။ အဲဒီရည္မွန္းခ်က္ေတြထဲက (၆)ခုက အသက္ေမြးလုပ္ငန္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး (၂)ခုက ကိုယ္ေရးကိုယ္တာပါ။ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ ရည္မွန္းခ်က္ေတြထဲမွာ အေျပးေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ဖို႔ ဒါမွမဟုတ္ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ဇနီးနဲ႔ ညဖက္ခ်ိန္းဆို ေတြ႕ဆံုဖို႔လိုမ်ဳိးအရာေတြ ပါ၀င္ပါတယ္။

၃။ ေနာက္တစ္ေန႔ နံနက္ခင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္ ၿပီးေျမာက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ေတြကို စစ္ေဆးၾကည့္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္လုပ္ေဆာင္ခဲ့ပံုေတြကို ေလ့လာတယ္။ ျပန္လည္သံုးသပ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ တစ္ေန႔တာရဲ႕စာရင္းအသစ္တစ္ခုကို ေရးဆြဲျပဳလုပ္တယ္။

၄။ စေနေန႔ေတြတိုင္းမွာ အခ်ဳိးျပန္ေျပာင္းလိုက္ၿပီး ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ ရည္မွန္းခ်က္ (၆)ခုနဲ႔ အသက္ေမြးလုပ္ငန္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး (၂)ခုကို ခ်မွတ္ပါတယ္။ ေဘလ္ေငြ႐ွင္းသေလာက္ ႐ိုး႐ွင္းလြယ္ကူပါတယ္။ ဒါဟာ ပိတ္ရက္မွာ ေပ်ာ္႐ႊင္မႈကို တိုက္တြန္းအားေပးဖို႔ အားထုတ္မႈတစ္ခု ျဖစ္ၿပီး ပိတ္ရက္မွာ အလုပ္ကို ဟန္႔တားေပးပါတယ္။

တနဂၤေႏြေန႔တိုင္းမွာ စာရင္းျပဳလုပ္စရာ မ႐ွိပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ အနားယူဖို႔အခ်ိန္နဲ႔ စာရင္းေတြ မ႐ွိတဲ့ ေန႔ရက္တစ္ရက္ လိုအပ္ပါတယ္။

ေန႔စဥ္ရည္မွန္းခ်က္ေတြနဲ႔ ဦးစားေပးမႈေတြကို စနစ္တက် စီစဥ္ေဆာင္႐ြက္ျခင္းအတြက္ တစ္ေန႔တာ မိနစ္(၂၀)ခ်မွတ္ျခင္း (တစ္ခါတရံ ေလ်ာ့နည္းပါသည္။) သည္ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕အလုပ္၊ ကိုယ္ပိုင္ဘ၀၊ က်န္းမာေရးႏွင့္ ေကာင္းမြန္ျခင္းသုခအတြက္ အလြန္အက်ဳိးျပဳပါတယ္။ “8 for the Day” ေလ့က်င့္ခန္းသည္ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အလုပ္ေတြကို ကၽြန္ေတာ္ဖန္တီးခဲ့တဲ့ အရာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သင့္ရဲ႕တစ္ေန႔တာကို စီမံဖို႔အတြက္ အျခားေကာင္းမြန္တဲ့ နည္းပရိယာယ္ေတြ ႐ွိပါတယ္။

Tim Ferriss က (၃)ခုမွ (၅)ခုခ်ေရးၿပီး ၿပီးေျမာက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ဖို႔ အခ်ိန္ခ်မွတ္ရန္ လုပ္ငန္းတာ၀န္တစ္ရပ္ ေ႐ြးခ်ယ္ပါလို႔ အႀကံျပဳပါတယ္။ Gina Trapani သည္ သူမရဲ႕အေရးအႀကီးဆံုး အရာ သို႔မဟုတ္ MIT ကို ေ႐ြးခ်ယ္ပါတယ္။ သင့္အတြက္ အဆင္ေျပေစမယ့္ နည္းလမ္းတစ္ရပ္ကို ေ႐ြးခ်ယ္ပါ ဒါမွမဟုတ္ ျပဳလုပ္ပါ။

သင့္ရဲ႕တစ္ေန႔တာကို သင္ စီမံကိန္းခ်တဲ့အခ်ိန္ဟာ အဓိကအခ်က္က မဟုတ္ပါဘူး။ သင္ အဲဒီစီမံကိန္းကို လုပ္ေဆာင္တာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕တစ္ေန႔တာ ဘယ္လို ဖြင့္လွစ္မလဲ? တစ္ေန႔တာကို ေအာင္ျမင္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ဘာေတြ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မလဲဆိုတာကို အာ႐ံုစိုက္ၿပီး ျမင္ေယာင္ၾကည့္ဖို႔အတြက္ ႏွစ္ျမဳပ္ထားတဲ့အခ်ိန္ေတြနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕တစ္ေန႔တာကို စတင္ရတာ ကၽြန္ေတာ္ ႏွစ္သက္ပါတယ္။ အိပ္ယာမ၀င္ခင္ မနက္ျဖန္အေၾကာင္း စဥ္းစားၿပီး လုပ္ငန္းစီမံကိန္းကို ခ်မွတ္ေနတဲ့ ေနာက္ဆံုးမိနစ္(၂၀)ကို အျခားသူေတြက ႏွစ္သက္ၾကပါတယ္။

သင့္တစ္ေန႔တာရဲ႕ သင့္အေရးအႀကီးဆံုး မိနစ္(၂၀)ကို သင္ေ႐ြးခ်ယ္ပါ။ ေမးမွာက သင္ အဲဒီမိနစ္(၂၀)ကို ဘယ္လိုသံုးစြဲမွာလဲ။

Translated by Tinzar

Ref: The Most Important 20 Minutes of the Day  by John Meyer

Co-Founder and CEO of Lemonly

John T. Meyer is the co-founder and CEO of Lemonly, a visual marketing firm that specializes in infographics and data visualization. Always sweet, never sour, the company has a mission of creating understanding through visuals and telling a story in a unique way.

No comments:

Post a Comment