- Rutting ဆိုတာဘာကိုေျပာတာလဲ။
ကားဘီးသြားရာလမ္းေၾကာင္းတေလ်ာက္ ကတၱရာမ်က္ႏွာျပင္နိမ့္က်သြားျခင္းကို rutting (ဘီးရာခ်ိဳင့္ သို႔မဟုတ္ လွည္းပံုေတာင္းရာ) ျဖစ္တယ္လို႔ေခၚတယ္။ Rutting မွာ အေျခခံအားျဖင့္ mix rutting နဲ႔ subgrade rutting ဆိုၿပီး ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္။ ေအာက္ခံေျမသားအလႊာ subgrade အထိ rutting မျဖစ္ဘဲ အေပၚႏိုင္လြန္ကတၱရာအလႊာမ်ားမွာသာ ruttting ျဖစ္ေပၚေနျခင္းကို mix rutting လို႔သံုးၿပီး excessive traffic load ေၾကာင့္ အေပၚကတၱရာလႊာမ်ားသာမကပဲ subgrade ထိ... နိမ့္က်ေနျခင္းကို subgrade rutting လို႔သံုးတယ္။
- Rutting ဘာေၾကာင့္ ျဖစ္တာလဲ။
Rutting ျဖစ္ေစတဲ့ အဓိကအေၾကာင္းအရာက traffic loading ေၾကာင့္ပဲ။ Traffic load ေၾကာင့္ ႏိုင္လြန္ကတၱရာသားေတြ ေဘးတိုက္ေရြ႕ၿပီး တေနရာမွာစုပံုသြားတာ rutting ျဖစ္တာပဲ။ အေသးစိတ္ေျပာရမယ္ဆိုရင္ rutting ျဖစ္ေစတဲ့အေၾကာင္းေတြက
- လမ္းခင္းလမ္းႀကိတ္စဥ္မွာ လံုေလာက္တဲ့သတ္မွတ္ density ျပည့္ေအာင္ လမ္းမႀကိတ္ခဲ့ျခင္း (insufficient compaction)
- လမ္းရဲ႕ pavement structure အားနည္းခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေစတဲ့ subgrade rutting
- ႏိုင္လြန္ကတၱရာ mix design မမွန္ျခင္း (ဥပမာ. ကတၱရာအရည္ပါဝင္မႈ အလြန္အမင္းမ်ားျခင္း (excessively high asphalt content)၊ mineral filler ထည့္တာအရမ္းမ်ားျခင္း (excessive mineral filler)၊ လံုေလာက္ေသာ angular aggregates ပါဝင္မႈမရွိျခင္း)
-Rutting ေၾကာင့္ ဘာေတြျဖစ္ႏိုင္လဲ။
Rutting ျဖစ္ရင္ ကားရဲ႕ စတီယာရင္ထိန္းသိမ္းဖို႔ခက္ခဲၿပီး ဘီးရာခ်ိဳင့္ထဲသို႔ ကားကိုဆြဲခ်ျခင္းျဖစ္ႏိုင္တယ့္အျပင္ မိုးရြာပါက ဘီးရာခ်ိဳင့္ထဲေရဝပ္ၿပီး hydroplaning ေၾကာင့္ ယာဥ္အႏၲရာယ္ျဖစ္ေစႏိုင္ျခင္း တို႔ျဖစ္ေစႏိုင္တယ္။
- Rutting ျဖစ္ေနတဲ့လမ္းကို ဘယ္လိုျပဳျပင္ရမလဲ။
ျပဳျပင္ဖို႔ဆိုရင္ ဘာေၾကာင့္ rutting ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ အေျခခံရင္းျမစ္ (root cause of failure) ကို အရင္ဆံုးရွာေဖြရမယ္။ အဲဒီ ရင္းျမစ္ကိုသိၿပီးျပဳျပင္မွ ေကာင္းမြန္မွန္ကန္တယ့္ ဘယ္လိုျပင္သင့္တယ္ ဆိုတဲ့ အေျဖကို ရမယ္။
rutting အနက္ တလက္မရဲ႕သံုးပံုတစ္ပံုထက္ မမ်ားရင္ ဘာမွျပဳျပင္မႈမလုပ္ဘဲ ထားႏိုင္တယ္။ အဲဒီထက္မ်ားသြားရင္ေတာ့ leveling လုပ္၍ျဖစ္ေစ၊ milling လုပ္၍ျဖစ္ေစ လမ္းသားညီေအာင္ အရင္ျပဳျပင္ၿပီး overlay ထပ္ပိုးလႊာ ထပ္ခင္းျခင္းျဖင့္ျပဳျပင္ႏိုင္တယ္။
ဝိုင္ေကတီ (စက္မႈ)
Rutting ျဖစ္ေစတဲ့ အဓိကအေၾကာင္းအရာက traffic loading ေၾကာင့္ပဲ။ Traffic load ေၾကာင့္ ႏိုင္လြန္ကတၱရာသားေတြ ေဘးတိုက္ေရြ႕ၿပီး တေနရာမွာစုပံုသြားတာ rutting ျဖစ္တာပဲ။ အေသးစိတ္ေျပာရမယ္ဆိုရင္ rutting ျဖစ္ေစတဲ့အေၾကာင္းေတြက
- လမ္းခင္းလမ္းႀကိတ္စဥ္မွာ လံုေလာက္တဲ့သတ္မွတ္ density ျပည့္ေအာင္ လမ္းမႀကိတ္ခဲ့ျခင္း (insufficient compaction)
- လမ္းရဲ႕ pavement structure အားနည္းခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေစတဲ့ subgrade rutting
- ႏိုင္လြန္ကတၱရာ mix design မမွန္ျခင္း (ဥပမာ. ကတၱရာအရည္ပါဝင္မႈ အလြန္အမင္းမ်ားျခင္း (excessively high asphalt content)၊ mineral filler ထည့္တာအရမ္းမ်ားျခင္း (excessive mineral filler)၊ လံုေလာက္ေသာ angular aggregates ပါဝင္မႈမရွိျခင္း)
-Rutting ေၾကာင့္ ဘာေတြျဖစ္ႏိုင္လဲ။
Rutting ျဖစ္ရင္ ကားရဲ႕ စတီယာရင္ထိန္းသိမ္းဖို႔ခက္ခဲၿပီး ဘီးရာခ်ိဳင့္ထဲသို႔ ကားကိုဆြဲခ်ျခင္းျဖစ္ႏိုင္တယ့္အျပင္ မိုးရြာပါက ဘီးရာခ်ိဳင့္ထဲေရဝပ္ၿပီး hydroplaning ေၾကာင့္ ယာဥ္အႏၲရာယ္ျဖစ္ေစႏိုင္ျခင္း တို႔ျဖစ္ေစႏိုင္တယ္။
- Rutting ျဖစ္ေနတဲ့လမ္းကို ဘယ္လိုျပဳျပင္ရမလဲ။
ျပဳျပင္ဖို႔ဆိုရင္ ဘာေၾကာင့္ rutting ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ အေျခခံရင္းျမစ္ (root cause of failure) ကို အရင္ဆံုးရွာေဖြရမယ္။ အဲဒီ ရင္းျမစ္ကိုသိၿပီးျပဳျပင္မွ ေကာင္းမြန္မွန္ကန္တယ့္ ဘယ္လိုျပင္သင့္တယ္ ဆိုတဲ့ အေျဖကို ရမယ္။
rutting အနက္ တလက္မရဲ႕သံုးပံုတစ္ပံုထက္ မမ်ားရင္ ဘာမွျပဳျပင္မႈမလုပ္ဘဲ ထားႏိုင္တယ္။ အဲဒီထက္မ်ားသြားရင္ေတာ့ leveling လုပ္၍ျဖစ္ေစ၊ milling လုပ္၍ျဖစ္ေစ လမ္းသားညီေအာင္ အရင္ျပဳျပင္ၿပီး overlay ထပ္ပိုးလႊာ ထပ္ခင္းျခင္းျဖင့္ျပဳျပင္ႏိုင္တယ္။
ဝိုင္ေကတီ (စက္မႈ)
No comments:
Post a Comment