Monday, June 20, 2016
ႏိုင္လြန္ကတၱရာေပၚ လမ္းႀကိတ္ျခင္း (၁၁)
Rolling Patterns
Rolling patterns ဆိုသည္မွာ ႏိုင္လြန္ကတၱရာလမ္းကို လမ္းႀကိတ္စက္ျဖင့္ ေရွ႕တိုးေနာက္ဆုတ္ လုပ္၍ႀကိတ္ရာတြင္ အသံုးျပဳရမည့္ ပံုစံမ်ားျဖစ္သည္။ Rolling patterns မ်ားဆြဲရျခင္း၏ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ႏိုင္လြန္ကတၱရာအလႊာ တျပင္လံုးတြင္ ေနရာလပ္မက်န္ တူညီေသာ density ရေစရန္ျဖစ္သည္။ Rolling patterns ဆြဲရာတြင္ rolling pattern အသံုးျပဳ၍ႀကိတ္မည့္ ကတၱရာသား၏အထူသည္ တသမတ္တည္းနီးပါးရွိဖို႔လိုသလို ၎တို႔၏အပူခ်ိန္သည္လည္း consistent ျဖစ္ေနဖို႔လိုတယ္။ သို႔မွသာ consistent number of passes, consistent working speed နဲ႔ consistent compaction forces ေတြအသံုးျပဳၿပီး ဆြဲထားေသာ rolling pattern အတိုင္း လမ္းႀကိတ္ျခင္းျဖင့္ ကတၱရာအလႊာတျပင္လံုး၌ တူညီေသာ density ကို ရရွိေစမည္ျဖစ္သည္။ Pass ဆိုသည့္အသံုးအႏႈန္းသည္ compactor ႀကိတ္ရာ direction တစ္ခုအတြက္ လမ္းစႀကိတ္ရာအမွတ္မွ rolling pattern အဆံုး လမ္းႀကိတ္စက္ေခတၱရပ္ရာ ေနရာအထိ တစ္ေၾကာင္းကို ဆိုလိုတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ Rolling pattern စရာေနရာ တနည္းအားျဖင့္ လမ္းႀကိတ္စက္စႀကိတ္ရာေနရာမွ rolling pattern အဆံုး လမ္းႀကိတ္စက္ရပ္ရာေနရာအထိကို one pass ဟုေခၚၿပီး ၎အဆံုးေနရာမွ reverse direction ျဖင့္ ပထမလမ္းေၾကာင္းႀကိတ္ရာအတိုင္း ျပန္ႀကိတ္ၿပီး စတင္ႀကိတ္ခဲ့ရာေနရာသို႔ ျပန္ေရာက္လ်င္ second pass ဟုသံုးသည္။ Rolling pattern ဆြဲၿပီးပါက ၎rolling pattern အတိုင္းအတိအက် လိုက္နာသင့္ၿပီး mix design ေျပာင္းျခင္း သို႔မဟုတ္ ရာသီဥတုအေျခအေနေျပာင္းျခင္း မွတပါး rolling pattern မွ ေသြဖယ္ျခင္း မလုပ္သင့္ေပ။
အေျခခံ rollng pattern အေနနဲ႔ ကတၱရာအလႊာ၏ ေဘးႏွစ္ဘက္စလံုး ေဘာင္အတားအဆီးမရွိေသာ ေရျပင္ညီမ်က္ႏွာျပင္၌ ခင္းထားေသာ ႏိုင္လြန္ကတၱရာလမ္းကို လမ္းႀကိတ္ရာတြင္သံုးသင့္သည့္ rolling pattern မွာ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္သည္။ ပထမႏွစ္ေၾကာင္းကို လမ္း၏အစြန္းဘက္ တစ္ဖက္မွ စတင္ႀကိတ္ရမည္။ ပထမတစ္ေၾကာင္း ႀကိတ္ရာအဆံုး၌ လမ္းႀကိတ္စက္ကို လမ္း၏အလယ္ဘက္သို႔ ၃၀ ဒီဂရီခန္႔ ခ်ိဳး၍ ျဖည္းညင္းစြာ ရပ္ရမည္။ ၎ေနရာမွ ပထမႀကိတ္လာခဲ့ေသာ လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း reverse direction ျဖင့္ ဒုတိယတစ္ေၾကာင္းကို ႀကိတ္ရမည္။ တတိယတစ္ေၾကာင္းအတြက္ လမ္းႀကိတ္စက္ကို လမ္းရဲ႕အလယ္ဘက္မွာေနရာယူၿပီး လမ္းႀကိတ္စက္၏ drum ကို ပထမႏွစ္ေၾကာင္းႀကိတ္ၿပီးသားအလႊာေပၚသို႔ ၆-လက္မခန္႔ overlap လုပ္ၿပီး forward direction အတိုင္းႀကိတ္ရမည္။ တတိယတစ္ေၾကာင္းႀကိတ္ရာမွာ ပထမတစ္ေၾကာင္းထက္ပို၍ ရွည္ရွည္ဆြဲႀကိတ္ျခင္းျဖင့္ ပထမတစ္ေၾကာင္းက က်န္ခဲ့ေသာ drum ၏ ခ်ိဳးေကြ႕ထားေသာ အရာမ်ားကို ေဖ်ာက္ေပးႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး paver နဲ႔လည္း မကြာေအာင္ လိုက္ႏိုင္ေပမည္။ တတိယတစ္ေၾကာင္းအဆံုးမွာ ပထမတစ္ေၾကာင္းကဲ့သို႔ drum ကို မႀကိတ္ရေသးေသာဘက္သို႔ ၃၀-ဒီဂရီခန္႔ေစာင္း၍ ျဖည္းညင္းစြာ ရပ္ေပးၿပီး စတုတၱတစ္ေၾကာင္းကို တတိယတစ္ေၾကာင္းႀကိတ္ရာ လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း reverse direction ျဖင့္ႀကိတ္ရမည္။ Pass 5 ကို စရန္အတြက္ လမ္းႀကိတ္စက္ကို မႀကိတ္ရေသးေသာ လမ္းအစြန္းဘက္သို႔ေရႊ႕ၿပီး တတိယအေၾကာင္းႏွင့္ ၆-လက္မခန္႔ overlap လုပ္ၿပီး ႀကိတ္ရမည္။ ႀကိတ္ေၾကာင္းရွည္ရွည္ႀကိတ္ျခင္းျဖင့္ pass 3 က က်န္ခဲ့ေသာ drum အရာကို ျဖတ္ႀကိတ္သြားၿပီး drum အရာေတြကို ေပ်ာက္ေစမည္။ Pass 5 ၏အဆံုးမွာ drum ကို လမ္း၏အလယ္ဘက္သို႔ ၃၀-ဒီဂရီ ခန္႔ခ်ိဳးေကြ႕ရပ္ရမည္။ Pass 6 ကို pass 5 ႀကိတ္လာခဲ့ရာ လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း reverse direction ျဖင့္ ႀကိတ္ရမည္။ Pass 7 ကေတာ့ ေနာက္ထပ္ pattern ျပန္စရန္အတြက္ ေနရာျပန္ယူရတဲ့ pass ျဖစ္တယ္။ အထက္ပါ patterns မ်ိဳးကို seven-pass pattern လို႔ေခၚေလ့ရွိတယ္။
အကယ္၍ တာယာ႐ိုလာကို အသံုးျပဳခဲ့ပါက pass မ်ား၏အဆံုးမ်ားတြင္ တာယာမ်ားကို မခ်ိဳးေကြ႕ဘဲ အေျဖာင့္အတိုင္း ေျဖးညင္းစြာ ရပ္ရမည္။ တာယာမ်ားကို steel drum အသံုးျပဳသကဲ့သို႔ ေစာင္း၍ရပ္ပါက ကတၱရာအလႊာ စုတ္ၿပဲျခင္းျဖစ္ႏိုင္တယ္။ တာယာရဲ႕ က်န္ခဲ့တဲ့ အရာေတြကိုေတာ့ finish rolling မွာ steel drum ေတြက ေဖ်ာက္ေပးႏိုင္တယ္။
ေနာက္ထပ္ pattern တစ္ခုအေနနဲ႔ ကတၱရာအလႊာ၏ ေဘးႏွစ္ဘက္စလံုး ေဘာင္အတားအဆီးမရွိ၊ 2% slope အတိုင္းေစာင္းထားေသာ ႏိုင္လြန္ကတၱရာလမ္းကို လမ္းႀကိတ္ရာတြင္သံုးသင့္သည့္ rolling pattern မွာ ၾကည့္ရေအာင္။ တစ္ဖက္အစြန္းက (ဘယ္ဘက္က) လမ္းရဲ႕အလယ္ျဖစ္ၿပီး ညာဘက္အစြန္းက လမ္းေအာက္ဖက္အစြန္းျဖစ္တယ္ဆိုပါစို႔။ ၎အေနအထားအတြက္ဆိုရင္ pass 1 နဲ႔ pass 2 ေတြကို လမ္းရဲ႕ ေအာက္ဖက္အစြန္ဆံုးက စႀကိတ္ရမည္။ Pass 3 နဲ႔ pass4 ကို လမ္းရဲ႕အလယ္ pass 5 နဲ႔ pass 6 ေတြကို လမ္းရဲ႕ အေပၚဆံုး အစြန္းဘက္ေတြကို ႀကိတ္ရမယ္။ ေအာက္ဆံုးဖက္ အစြန္းကိုစတင္ႀကိတ္ျခင္းျဖင့္ mat deformation ျဖစ္ျခင္းကို သက္သာေစတယ္။ ေယဘူယ်အားျဖင့္ first pass မွာ drum ရဲ႕အစြန္းကို ေအာက္ဆံုးဖက္ကတၱရာအလႊာအစြန္းမွ အတြင္းဘက္သို႔ ၆-လက္မခန္႔ခြာ၍ ႀကိတ္သင့္ျပီး second pass ကိုေတာ့ drum ကို ကတၱရာအလႊာအစြန္းကို အနည္းငယ္ခန္႔ overlap လုပ္ႀကိတ္သင့္တယ္။ ၎သို႔ႀကိတ္ျခင္းျဖင့္ ကတၱရာေစာင္းမ်ားပဲ့က်ျခင္းကို နည္းပါးေစတယ္။ တာယာ႐ိုလာ အသံုးျပဳလ်င္ ေအာက္ဆံုးဖက္ကတၱရာအလႊာအစြန္းမွ အတြင္းဘက္သို႔ ၆-လက္မခန္႔ခြာ၍ ႀကိတ္ျခင္းျဖင့္ mat deformation ျဖစ္ျခင္းမွ ကာကြယ္ေပးႏိုင္တယ္။
တတိယ pattern တစ္ခုအေနနဲ႔ ဒုတိယ pattern ကဲ့သို႔ျဖစ္ၿပီး အေပၚဘက္အစြန္းကို ယခင္ရွိၿပီးေသာ ကတၱရာအလႊာအေဟာင္းႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ရမည့္ အေနအထားမွာ သံုးသင့္သည့္ rolling pattern ကိုၾကည့္ရေအာင္။ ၎ကဲ့သို႔ အေျခအေနမွာ သံုးႏိုင္တဲ့ pattern ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္။ Longitudinal joint ဆက္တဲ့ေနရာမွာ joint density specifications ေပးမထားရင္ pass 1 ကေန pass 4 အထိ အေပၚမွာျပထားတဲ့ ဒုတိယ pattern အတိုင္းႀကိတ္ႏိုင္တယ္။ Pass 5 မွာ joint ကေန အတြင္းဘက္သို႔ အနည္းငယ္ခန္႔ခြာၿပီး ႀကိတ္သင့္ၿပီး Pass 6 မွာ joint ကို overlap လုပ္ၿပီး ႀကိတ္ရမယ္။ အကယ္၍ joint density specification ေပးထားရင္ mat temperature အပူဆံုးအခ်ိန္မွာ joint နဲ႔ အနီးဆံုးအစြန္းဘက္မွ စတင္ႀကိတ္ျခင္းျဖင့္ ျမင့္မားတဲ့ joint density ကို ရႏိုင္တယ္။ First pass အေနနဲ႔ hot mat အေပၚမွာ cold mat နဲ႔ ၆-လက္မခန္႔ ခြာၿပီးႀကိတ္ရမယ္။ Second pass မွာ cold mat ေပၚသို႔ ၆-လက္မခန္႔ overlap လုပ္၍ႀကိတ္ျခင္းျဖင့္ longitudinal joint ကို sealing လုပ္ေပးႏိုင္တယ္။ Pass 3 နဲ႔ pass 4 ကို လမ္းရဲ႕ေအာက္ဖက္ အနိမ့္ဆံုးအစြန္းမွာ ႀကိတ္ရမယ္။ Pass 5 နဲ႔ pass 6 ကို လမ္းရဲ႕အလယ္ကိုႀကိတ္ေပးရမယ္။
အထက္ပါေဖာ္ျပခဲ့ေသာ patterns မ်ားသည္ အေျခခံ patterns မ်ားသာျဖစ္ၿပီး လမ္းႀကိတ္စက္ တစ္စီးအတြက္ pattern မ်ားသာျဖစ္တယ္။ echolon paving/staggered paving စေသာ pavers မ်ား ႏွစ္စီး၊ သံုးစီး တၿပိဳင္တည္း ခင္းေသာ လမ္းမွာ လမ္းႀကိတ္စက္ ႏွစ္စီး၊သံုးစီး တၿပိဳင္တည္းႀကိတ္ေသာ patterns မ်ားမွာ အနည္းငယ္ ပို၍ရႈပ္ေထြးတယ္။
ဝိုင္ေကတီ (စက္မႈ)
Labels:
အင္ဂ်င္နီယာဆိုင္ရာ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment