Monday, June 20, 2016
ႏိုင္လြန္ကတၱရာေပၚ လမ္းႀကိတ္ျခင္း (၇)
Shape of Aggregates
Aggregate ေတြရဲ႕ ပံုသ႑ာန္ေပၚမူတည္ၿပီး ၎ aggregates ေတြရဲ႕ၾကားမွာရွိတဲ့ friction level အမ်ိဳးမ်ိဳးကြာျခားတဲ့အတြက္ ႏိုင္လြန္ကတၱရာလမ္းကို compact လုပ္ဖို႔ compaction pattern ဆြဲရာမွာ shape of aggregate ကိုလည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစားရတယ္။
Rounded aggregates ေတြသံုးရင္ သူတို႔ၾကားမွာ low internal friction ပဲရွိတဲ့အတြက္ low compaction energy ေအာက္မွာပင္ အလြယ္တကူေနရာေရြ႕ႏိုင္တယ္။ Rounded aggregates ေတြအမ်ားစုပါတဲ့ asphalt mix ေတြက unstable ျဖစ္လြယ္ၿပီး compactor ရဲ႕ static weight တစ္ခုတည္းျဖင့္ပင္ အလြယ္တကူ ႀကိတ္ႏိုင္တယ္။ အဲဒီ mix အမ်ိဳးအစားအတြက္ဆိုရင္ light weight static compactor ကိုသံုး၍၎၊ vibratory compactor မွာ low amplitude ကိုသံုး၍၎ ႀကိတ္ႏိုင္တယ္။
Angular aggregates ေတြမွာေတာ့ high internal friction ရွိတယ္။ Angular aggregates တနည္းအားျဖင့္ crushed stone aggregates အမ်ားစုပါတဲ့ asphalt mix ေတြကို compact လုပ္ရာမွာ high compaction energy ကိုသံုးရမယ္။ High compaction energy ေၾကာင့္ aggregates movement ျဖစ္ၿပီး well compacted ျဖစ္သြားရင္ အဲဒီ mix အမ်ိဳးအစားက high pavement strength ကိုေပးႏိုင္တယ္။ High-traffic mix designs ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေတြမွာ သံုးရမယ့္ crushed aggregates ေတြအတြက္ သူတို ့မွာပါရမဲ့ အနည္းဆံုး fracture faces အေရအတြက္ေတြ နဲ႔ ပံုစံကိုပါ တိတိက်က်သတ္မွတ္ထားေလ့ရွိတယ္။
Asphalt Cement Oil Viscosity
ႏိုင္လြန္ကတၱရာ လမ္းႀကိတ္ရာတြင္ အသံုးျပဳသင့္တ့ဲ compaction techniques ေရြးခ်ယ္ရာမွာ ႏိုင္လြန္ကတၱရာရည္ရဲ႕ေစးပ်စ္မႈ ( asphalt cement binder ရဲ႕ viscosity) ကလည္းစဥ္းစားရမည့္ အခ်က္တစ္ခုျဖစ္တယ္။ ႏို္ုင္လြန္ကတၱရာေရာစပ္ရာတြင္ ေစးပ်စ္မႈကိန္းျမင့္ေသာ ကတၱရာရည္ (ဥပမာ fibers modified asphalt cement, latex rubber modified asphalt cement, polymer modified asphalt cement) မ်ားကိုသံုးပါက high compaction energy ကို အသံုးျပဳ၍ လမ္းႀကိတ္သင့္တယ္။ ေယဘူယ်အားျဖင့္ unmodified asphalt cement မ်ားသည္ viscosity နိမ့္ေလ့ရွိၿပီး ၎ mix မ်ားကို compact လုပ္ရာတြင္ low compaction energy ကို အသံုးျပဳ၍ လမ္းႀကိတ္သင့္တယ္။
Asphalt Layer Thickness
မည္သည့္ mix အမ်ိဳးအစားကိုသံုးသည္ျဖစ္ေစ၊ မည္သည့္ project တြင္ျဖစ္ေစ လိုအပ္ေသာ density ရရန္အတြက္ အေရးႀကီးဆံုးအခ်က္တစ္ခု ခင္းမဲ့ႏိုင္လြန္ကတၱရာအလႊာရဲ႕အထူ နဲ႔ mix ထဲမွာပါတဲ့ အႀကီးဆံုးေက်ာက္အရြယ္အစားတို႔ရဲ႕ အခ်ိဳးဘဲ။ အဲဒီအခ်ိဳးက အဲဒီ mat ရဲ႕ ခံႏိုင္မယ့္ compaction energy နဲ႔ ရႏိုင္မယ့္ density တို႔အေပၚမွာ အဓိက သက္ေရာက္တယ္။
ကတၱရာအလႊာအထူ ၄-လက္မအတြက္ အႀကီးဆံုးေက်ာက္ ၁-လက္မ အရြယ္သံုးရင္ ၄:၁ အခ်ိဳးျဖစ္ၿပီး high compaction energy သံုးၿပီး compact လုပ္ရာမွာ ေက်ာက္ေၾကသြားမွာကို စိုးရိမ္စရာမလိုပဲ အလြယ္တကူ ႀကိတ္ႏိုင္တယ္။
ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား public work agency မ်ားကေတာ့ high-traffic mix design အတြက္ အနည္းဆံုး ၃:၁ အခ်ိဳးရွိရမယ္လို႔ သတ္မွတ္ထားတယ္။
၃:၁ အခ်ိဳးထက္နည္းသြားရင္ compaction process ကပိုခက္သြားတယ္။ အထူးသျဖင့္ angular aggregates မ်ားတဲ့ mix ေတြမွာဆိုရင္ high compaction energy ေၾကာင့္ ေက်ာက္မက်ိဳးပဲ proper compacted orientation ရဖို႔ခဲယဥ္းတယ္။ အဲလိုျဖစ္ရင္ operator ေတြအေနနဲ႔ drum bouncing ျဖစ္တာကိုခံစားရမယ္၊ သို႔မဟုတ္ ကတၱရာရဲ႕မ်က္ႏွာျပင္မွာ uncoated rock ေတြ ေတြ႕ရမယ္။ ေက်ာက္က်ိဳးေၾကသြားျခင္းေၾကာင့္ လိုအပ္ေသာ density ကိုမရခဲ့ရင္ အခ်ိန္မတန္မီ လမ္းပ်က္စီး ေစမယ္။ ၃:၁ အခ်ိဳးထက္ နည္းသြားရင္ low compaction energy ပဲ သံုးခိုင္းေလ့ရွိတယ္။
ဆက္ရန္
ဝိုင္ေကတီ (စက္မႈ)
Labels:
အင္ဂ်င္နီယာဆိုင္ရာ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment