ၿပီးခဲ့တဲ့အပိုင္းေတြမွာ compaction forces ေတြအေၾကာင္းသိခဲ့ရပါၿပီ။ Compactor operators ေတြအေနနဲ႔ ႏိုင္လြန္ကတၱရာကို compaction လုပ္ရာမွာ စက္မွာပါတဲ့ amplitude setting ေတြ၊ frequency setting ေတြ (variable frequency သံုးလို႔ရတဲ့ စက္အသံုးျပဳလ်င္)၊ drum width (drum offset function ပါေသာ စက္အသံုးျပဳလ်င္)၊ နဲ႔ compaction speed (working speed) ေတြကို လိုအပ္သလို ေျပာင္းလဲအသံုးျပဳရပါမယ္။ မွန္ကန္တဲ့ settings မ်ားေရြးခ်ယ္ဖို႔အတြက္ အေျခခံ ထည့္သြင္းစဥ္းစားရမယ့္ အခ်က္ေတြက
- Project design
- Asphalt mix design
- Shape of aggregates
- Asphalt cement oil viscosity
- Asphalt layer thickness
- Asphalt mix temperature
- Climate conditions မ်ားပဲျဖစ္တယ္။
Compactor operators ေတြ၊ QC personnel ေတြ၊ supervisors ေတြအေနနဲ႔ အထက္ပါ အခ်က္မ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္၍မရေသာ္လည္း ၎တို႔နဲ႔ပတ္သက္ေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကို ႀကိဳတင္ရယူထားျခင္းက compaction techniques သို႔မဟုတ္ compaction patterns မ်ားကို ေရးဆြဲသတ္မွတ္ရာမွာ အလြန္အေရးပါပါတယ္။ Project တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု compaction patterns တူညီရန္ ခဲယွဥ္းသျဖင့္ project တစ္ခုစီအတြက္ မွန္ကန္ေသာ compaction techniques ကို ေရြးခ်ယ္ရန္မွာ အေရးႀကီးတယ္။
Project Design
Compaction techniques ကိုစဥ္းစားတဲ့အခါမွာ project deisgn ကို အခ်က္တစ္ခ်က္ အေနနဲ႔ထည့္သြင္းစဥ္းစားတယ္။
လမ္းအသစ္ခင္းျခင္း သို႔မဟုတ္ total reconstruction လို႔ေခၚတဲ့ လမ္းေဟာင္းကို တစ္လမ္းလံုး အစအဆံုးျပန္ခင္းတဲ့လမ္းေတြမွာ ပံုမွန္အားျဖင့္ ႏိုင္လြန္ကတၱရာကို အလႊာလိုက္ခင္းေလ့ရွိတယ္။ တစ္လႊာျခင္းဆီမွာ သံုးမယ့္ materials ေတြ၊ mix design ေတြ မတူႏိုင္သလို အထူအပါးလည္း ကြာျခားတယ္။
- ႏိုင္လြန္ကတၱရာရဲ႕ ပထမအလႊာကို asphalt base layer လို႔ေခၚၿပီး aggregate base ဒါမွမဟုတ္ stabilized subgrade ေပၚမွာ တိုက္႐ိုက္ခင္းတယ္။ ေယဘူယ်အားျဖင့္ asphalt mix ထဲမွာ သံုးတဲ့ ေက်ာက္ခဲအရြယ္အစားႀကီးတယ္။ ႏိုင္လြန္ကတၱရာအလႊာေတြထဲမွာေတာ့ အထူဆံုးအလႊာဘဲ။ Asphalt base layer ကို compaction လုပ္ရာမွာ လိုခ်င္တယ့္ required density ရရန္အတြက္ high compaction energy ျဖစ္တဲ့ high amplitude setting ကို ေရြးၾကတယ္။
- တခ်ိဳ႕ေသာ project ေတြမွာ ႏိုင္လြန္ကတၱရာ ဒုတိယအလႊာျဖစ္တဲ့ intermediate layer ေခၚ binder layer ကိုခင္းေလ့ရွိတယ္။ Binder layer ကို asphalt base layer ေပၚမွာခင္းၿပီး base layer ေလာက္ထူေလ့မရွိသည့္အျပင္ asphalt mix မွာသံုးတဲ့ ေက်ာက္အရြယ္လည္းပိုငယ္တယ္။ ပံုမွန္အားျဖင့္ binder layer ေတြကို compaction လုပ္ရန္အတြက္ low compaction energy ဘဲသံုးတယ္။ Asphalt base layer နဲ႔ binder layer ေတြက ႏိုင္လြန္ကတၱရာရဲ႕ အဓိက structural support အလႊာေတြဘဲ။
- အေပၚဆံုးႏိုင္လြန္ကတၱရာအလႊာကိုေတာ့ wearing layer သို႔မဟုတ္ friction layer လို႔သံုးတယ္။ အဲဒီ surface layer ကေတာ့ လမ္းတစ္ခုလံုးမွာ အပါးဆံုးအလႊာျဖစ္ၿပီး အသံုးျပဳတဲ့ ေက်ာက္အရြယ္အစား အေသးဆံုးျဖစ္တယ္။ Surface layer ကို stiffest layer အျဖစ္ ဒီဇိုင္းထုတ္ေလ့ရွိတယ္။ Surface layer ေတြကို compaction လုပ္ရာတြင္လည္း low compaction energy ဘဲသံုးတယ္။
Perpetual pavement လို႔ေခၚတဲ့ long-life structural design method ျဖင့္ တြက္ခ်က္ထားေသာ လမ္းမ်ားမွာ တခါတရံ ႏိုင္လြန္ကတၱရာသား၏ အထူသည္ 60-cm (22-in) ခန္႔ထိရွိတတ္တယ္။ Perpetual pavement မွာမ်ားေသာအားျဖင့္ high-quality deformation resistant mixes ေတြကို အသံုးျပဳတယ္။ Perpetual pavement ေတြရဲ႕ asphalt base layer နဲ႔ binder layer ေတြကို compact လုပ္ရာမွာ high degree of compaction energy ကို အသံုးျပဳဖို႔လိုတယ္။
တခ်ိဳ႕ေသာ project ေတြမွာ ကတၱရာမ်က္ႏွာျပင္ခုတ္စားထားတဲ့ milled surface မ်က္ႏွာျပင္ေပၚမွာ ႏိုင္လြန္ကတၱရာ ခပ္ပါးပါး တစ္လႊာ သို႔မဟုတ္ ႏွစ္လႊာ ခင္းေလ့ရွိတယ္။ Cold planing (milling) လုပ္ထားတဲ့ မ်က္ႏွာျပင္ေပၚမွာ leveling layer တစ္လႊာအရင္ခင္းၿပီး surface layer တစ္လႊာ ထပ္တင္ေလ့ရွိတယ္။ အဲဒီအလႊာေတြက မ်ားေသာအားျဖင့္ 5-cm (2-in) ထက္ထူေလ့မရွိေပ။ အဆိုပါအလႊာမ်ားကို compact လုပ္ရာတြင္ low compaction energy ဘဲသံုးေလ့ရွိတယ္။
ဆက္ရန္
ဝိုင္ေကတီ (စက္မႈ)
No comments:
Post a Comment